Avatar billede camillalouise Praktikant
16. februar 2009 - 09:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP - Sidetal Word

Der er mange indlæg om sidetal i Word herinde, men kan slet ikke få det til at virke, så håber virkelig nogen kan hjælpe mig....

Jeg har opgave, hvor der er forside (uden sidetal), indholdsfortegnelse (uden sidetal) og opgave starter på side 1. Det er lykkedes mig at gøre rigtigt, men Word tæller stadig side 1 og 2 med, som de eksisterer, så når jeg laver min opgave til PDF. fil så passer indholdsfortegnelsen ikke, da den tror der er 34 sider, men der er jo kun 32....

Håber det er til at forstå hvad jeg mener og håber i kan hjælpe mig....
16. februar 2009 - 09:50 #1
Hvis det er i visningen af pdf-dokumentet består dokumentet af 34 sider. Pdf-visningen kan ikke genbruge sidenummereringen af Word-filen, her er det de fysiske sider i dokumentet, der vises.

Hvordan ser indholdsfortegnelsen i Word ud - er den korrekt?
Avatar billede Claus Mester
16. februar 2009 - 09:53 #2
Er det korrekt forstået at det du ønsker er følgende:

- 34 sider i alt inkl. forside og indholdsfortegnelse.

- I indeholdsfortegnelsen ønsker du kun de sider vist, som ligger efter forsiden og indholdsfortegnelsen.

- Forside og indholdsfortegnelse skal ikke nummereres

?

nicolaus
Avatar billede camillalouise Praktikant
16. februar 2009 - 10:33 #3
Prøver lige at forklare igen :o) Ikke nemt....

Min opgave fylder 32 sider, men der vises i Word (Nederest i Word) at den er på 34 sider, da den tæller forside og indholdsfortegnelse med.
På forsiden og indholdsfortegnelsen er det lykkes mig ikke at få sidetal på, så det er fint og har fået den til på side 3 at starte med side 1. Men når jeg så laver den til PDF.fil, og f.eks vil se side 14 i forhold til indholdsfortegnelsen, så vises side 12, da den tæller forside som side 1 og indholdsfortegnelse som side 2....
Hvad gør man lige?
Avatar billede camillalouise Praktikant
16. februar 2009 - 10:34 #4
Eller er man nødt til at have sidetal på alle sider når man skal lave det til PDF. fil?? og man der skal bruge det som opslag, for går jo ikke at siderne ikke passer...
16. februar 2009 - 10:56 #5
Jeg gentager lige spørgsmålet fra før:
Hvordan ser indholdsfortegnelsen i Word ud - er den korrekt?
Hvis du klikker på et et punkt i indholdsfortegnelsen - kommer du så ikke til den rigtige side.

Det er vigtigt at holde programmerne adskilt.
Word og pdf-vieweren håndterer sidetallene på forskellige måder.

Sidetallene der vises i pdf-vieweren relateres til de fysiske sider i Word-dokumentet, og dem er der 34 af. Så det er helt korrekt at hvis du beder om at få vist side 14 i pdf-vieweren er det den side Word nummererer med tallet 12.
Avatar billede camillalouise Praktikant
16. februar 2009 - 10:57 #6
Eller kan prøve at forklare på en anden måde....Når jeg i sidefod indsætter sidetal X af Y Så står der nu på side 3 = side 1 af 3 og det er jo ikke rigtigt, der skulle jo stå side 1 af 1, men ved ikke om det er muligt - roder virkelig rundt i det hele lige nu :o/
Avatar billede camillalouise Praktikant
16. februar 2009 - 11:11 #7
Indholdsfortegnelsen har jeg lavet manuelt, så ja den passer med sidetallene. - Når jeg scoller ned ude i siden står der side 1, side 2 og side 1, side 2 osv....- Men ja den passer for ikke fået den til at generet automatisk indholdsfortegnelse.
Nååh ja pdf. fil tager jo selvfølgelig de viste sider, men skal jeg så ændre min indholdsfortegnelse, for at få det til at passe... Virker bare ikke rigtigt, - men er også forvirret nu...
Håber du forstår min forklaring :o)
16. februar 2009 - 11:22 #8
Hvis du bruger funktionen til automatisk generering af indholdsfortegnelse i Word, bliver de enkelte linier i indholdsfortegnelsen til links til de respektive sider.
Det vil jeg mene løser dit problem. For med en god indholdsfortegnelse i dokumentet er der ingen der navifgerer ved hjælp af pdf-viewerens navigation.

Hvis du vil lave indholdsfortegnelsen manuelt, ser jeg ikke andre løsninger, end at vise de fysiske sider i Word (side 1 er lig med side 1)
Avatar billede camillalouise Praktikant
16. februar 2009 - 13:26 #9
Nu har jeg så lavet automatisk generering af indholdsfortegnelse - og meget smartere :o)- Og sidetal passer og det hele :o)
Men i Pdf. passer siderne ikke når jeg bruger søgefunktionen. Søger jeg på side 8 vises side 6, - kan det slet ikke laves om?
Scoller man ned passer det selvfølgelig, men man kan ikke bruge søgefunktionen - når jeg er på side 6 så står der side 8/33 foroven. - Kan det virkelig passe ?
16. februar 2009 - 14:24 #10
Ja, det er som det skal være.

Pdf-vieweren viser de faktiske sidetal i dokumentet - og det kan du ikke lave om på.
19. februar 2009 - 13:08 #11
Lukketid?
Avatar billede camillalouise Praktikant
26. februar 2009 - 19:29 #12
Tak for hjælpen :o)