Avatar billede jokerper Nybegynder
15. februar 2009 - 16:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Medieplayer deling via nas gennem vista

Hej eksperter

Er der nogen som kan hjælpe mig videre med dette spm.

Jeg har en delt medieafspiller, altså den i windows som er tilkoblet via min NAS.

Jeg har så lavet et genvejsikon på mit skrivebord, men når min pc har været lukket ned virker genvejen ikke, førend jeg har valgt at højre klikke og vælge åbn filplacering. Herefter virker det hele korrekt.

Jeg har bemærket, at destinations feltet (for genvejen) er tomt indtil jeg har valgt ovenstående måde. Herefter skriver den selv:
uuid:751bddf7XXXXX-xXXXXXxx-xxxxx ind i feltet som gør at det virker.

Kan jeg på nogen måde gøre så dette sker af sig selv, ved opstarten?
Avatar billede Kasper4450 Mester
15. februar 2009 - 18:26 #1
Har du prøvet at oprette en netværksplaacering
ved ikke om det virker med NAS men det er da hver at prøve.
Denne computer / Højreklik / opret netværksplacering.
Avatar billede jokerper Nybegynder
15. februar 2009 - 21:45 #2
Ja, det har jeg og det virker upåklageligt.

Men når jeg vil benytte windows mediaplayer som afspiller, jf. ovenstående så fejler det for så er det ikke helt det samme som en netværksplacering.

Det er således at netværket har både det (du skriver) og så en mere som har et "media ikon" der åbner windows media player med alt min musik som er indekseret i biblioteket fra min NAS.

Og begge ikoner ligger under netværk, men det ene ånber bare alle rodmapperne og det andet direkte i media-player.

Håber det er til at forstå.
Avatar billede Kasper4450 Mester
16. februar 2009 - 20:51 #3
Hvad nu hvis du laver en afspillingsliste som indeholder alle de filer som media player kan afspille.
kan dette ikke løse problemet...

men hensyn til dit svar på tidligere indlæg forstår jeg det ikke hvad mener du ?
Avatar billede Kasper4450 Mester
21. februar 2009 - 22:12 #4
har du fået løst problemet ?
Avatar billede jokerper Nybegynder
22. februar 2009 - 07:22 #5
Nej, jeg forsøger stadigvæk, at finde på nogle løsninger.
Avatar billede jokerper Nybegynder
26. februar 2009 - 23:30 #6
Det lykkedes ved blot at bruge media player udenom netværket. Så læg et svar som tak for din hjælp.
Avatar billede Kasper4450 Mester
27. februar 2009 - 12:25 #7
Det var godt at høre...