Avatar billede krummel Juniormester
14. februar 2009 - 02:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

adobe bridge preview

Preview i Bridge (cs3) skalerer billedet ned. Hvordan får man den til at vise billederne i rigtig størrelse?
Avatar billede krummel Juniormester
14. februar 2009 - 02:57 #1
Måske er skalering ikke det rette ord, men den gør et eller andet ved nogle billeder. Hvis der er tekst i billedet bliver det på nogle billeder ulæseligt, mens på andre er det læseligt. Somom skaleringen på nogle billeder ikke vises korrekt. Kan ikke lige gennemskue hvorfor det er så forskelligt fra billede til billede. Når jeg henter billederne ind i photoshop, så er de alle læselige (rigtige skalering/kvalitet).
Avatar billede krummel Juniormester
14. februar 2009 - 03:11 #2
okay har fundet ud af, at man ikke kan få vist billeder i 100% size i preview. Dælme underligt man ikke kan det
Avatar billede prodic Mester
14. februar 2009 - 15:12 #3
Preview-funktionen er jo netop kun en preview-funktion og ikke et værktøj der skal anvendes til læsning af tekstafsnit.
Skaleringen vil altid ske til en given fysisk størrelse, og den vil derfor være forskellig fra dokument til dokument afhængig af dokumentes størrelse/opløsning.
Du kan dog via "loupe"-funktionen zoome ind på bestemte afsnit og se det i forstørret udgave. Endvidere kan du via space-taste få det aktive dokument vist i hele skærmens opløsning.
De muligheder kan sikkert hjælpe dig lidt.
Et 100% size preview er vi mange der gerne vil undvære. Et 4x6m banner i fuld opløsning er ret stort i 100%. :-)