Avatar billede chicobonito Nybegynder
12. februar 2009 - 19:38 Der er 1 kommentar

XML løsning

Hej . .

Vi har brug for noget hjælp!!!
Vi skal have fundet ud af hvordan man laver XML-feeds (kommer videre i processen), og hvad er et XML feed mere præcist?
Helt konkret går opgaven ud på at vi skal kunne scrape boliger fra forskellige sites som Novasol.dk, azurassistance.com m.fl. til vores eget site.Så er der en der kan forklare processen i grove træk, og selv til en fornuftig pris kunne være interesseret i opgaven, eller kender en der kunne være det?

Mange forhåbningsfulde hilsner
Henrik
Avatar billede olebole Juniormester
09. marts 2009 - 00:27 #1
<ole>

Et XML-feed i den forbindelse er noget, novasol.dk og azurassistance.com sætter op, så I kan hente deres data - det er ikke noget, I selv kan sætte op.

Et XML-feed fungerer ved, at I får en URL til et dokument på sitet, I skal hente data fra. Når I kalder URL'en returneres et XML-dokument med data om boliger:
    http://da.wikipedia.org/wiki/XML

/mvh
</bole>