Avatar billede ternvig69 Nybegynder
12. februar 2009 - 01:38 Der er 3 kommentarer

Kan ikke skifte primær skærm

Hej

Jeg har en ældre toshiba tecra 2 bærbar med XP. Den har et Intel 82852/82855 GM/GME grafikkort.

Mit problem er, at jeg skal køre et Dos program på den eksterne skærm. For at kunne gøre det, skal den eksterne være primær skærm. Jeg kan godt lave Dual display, men kan ikke ændre den primær skærm under intel eget program "controller" eller under skærm indstillinger.

Når jeg går ind og vil vælge primær skærm, så får jeg kun én mulighed og det er "notebook". Det samme gør sig selv sagt gældende når jeg skal vælge sekundær.

Jeg har den nyeste driver, men har prævet at degrade den - uden held.

Jeg har et større arrangement lørdag, hvor jeg skal brug programmet og er afhængig af det virker.

VH
Christian
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2009 - 06:35 #1
jeg ville prøve og se om ultramon ikke kunne klare den opgave...
http://www.realtimesoft.com/ultramon/
Avatar billede ternvig69 Nybegynder
12. februar 2009 - 11:03 #2
Hej Pwcca

Det hjalp desværre ikke. Det gør ikke at jeg kan ændre den eksterne skærm til den primære.

Det har lykkes for mig engang for et par år siden. Kan bare ikke huske hvad jeg gjorde dengang. :-(

Tror muligvis jeg var inde i Regedit. Fik i hvert fald Dos programmet til at kører på begge monitors.
Avatar billede m_pondus Nybegynder
02. juni 2009 - 10:02 #3
Hej

Jeg sidder med nøjagtig samme problem. Sidder med en acer med xp home sp3(14tommer), grafik: Mobile Intel 940 GML Express Chipset. Min eksterne skærm er en samsung SyncMaster2443nw(24tommer).

Jeg kan godt slå det til. Går ind i "Egenskaber for Skærm" --> fanebladet "Indstillinger"
Først trykker jeg på min sekundære skærm og markere "Udvid Windiws-skrivebordet over til denne skærm"
Dette kan jeg godt, men hvis jeg også markere "Brug denne enhed som den primære skærm", bliver begge felter grå. Når jeg trykker ok, ryger signalet til den eksterne skærm og den slukker. Jeg er tilbage med kun at have billede på min 14 tommer.

Har prøvet med ultramon, når jeg skiftede primærskærm i det program sker der det samme. Min eksterne skærm får intet signal, og slukker.

Mit umiddelbare gæt er det er en win xp fejl, som kommer til udtryk på bærbar eller det er driverne til mit grafik, disse har jeg lige updateret.
Regner også med der er andre der har haft samme problem, så håber på hjælp. Ville være dejligt at kunne bruge begge skærme sammen.

Hilsen Morten