Avatar billede hubertus Seniormester
08. februar 2009 - 14:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

screendump af en mpeg2 film

Hejsa
Jeg har en mpeg2 filmklip, hvor jeg skal bruge et screendump - altså et enkeltbilled. Hvordan gør jeg det?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. februar 2009 - 14:35 #1
Du kan altid taste Alt Gr + PrtScn der tager et snapshot af det vindu der er aktivt og altså vil tage et snapshot af filmen.

Du skal derefter i9ndsætte snapshottet i PSP.

Du skal være opmærksom på at snapshots fra film ofte er i ret dårlig kvalitet og det skylles filmens kvalitet
Avatar billede hubertus Seniormester
08. februar 2009 - 17:55 #2
Det virker ikke efter hensigten - som du selv skriver, så bliver det grimt grundet opløsningen. Jeg har tidligere prøvet at tage et snapshot med et program på samme måde som psp's screen capture. Jeg kan blot ikke huske hvad programmet hed - ØV.
Avatar billede hubertus Seniormester
08. februar 2009 - 17:57 #3
Det var noget med at filmen blev sat på pause, hvorefter jeg så kunne lave et screen capture. Når jeg gør det med PSP, så får jeg bare et mørkt felt - altså ubrugeligt.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. februar 2009 - 18:15 #4
Kvaliteten af dit screendump afhænger helt af kvaliteten af filmen. Når der er tale om lovende billeder kan man komprimerer det enkelte billede ret hårdt, hvorfor screen dumps af film normalt bliver ganske dårlige.

Jeg toro desværre ikke du kan gøre det godt
Avatar billede ksoren Nybegynder
08. februar 2009 - 18:59 #5
Det sorte billede du får skyldes nok at filemn afspilles i et "video overlay", det kan man nemlig ikke tage screen dumps af på normal vis
Avatar billede vejmand Juniormester
08. februar 2009 - 19:00 #6
08. februar 2009 - 20:26 #7
... kontrolpanel - skærm - Advanceret - Egenskaber - Fejlfindning - Hardwareacceleration... der prøver du forskellig indstiling ...
Avatar billede hubertus Seniormester
14. februar 2010 - 09:56 #8
Jeg har fundet anden løsning - så spørgsmet lukkes.