Avatar billede tinebn Nybegynder
08. februar 2009 - 09:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Et bruger-login skal have en uniq mappe med tilhørende billeder og filer

Hej
Kan jeg give et login adgang til en bestemt mappe via mysql ?

Kan jeg sætte parameterne i mysql ?

Skal der med password og brugernavn være en sti til den mappe der passer til det login.?

Hvis der er en, der kan hjælpe med et link eller svare på, hvordan man lige skal begynde ?

Jeg har lavet et login,hvor alle ser de samme sider når de logger på.......... men det er ikke det jeg ønsker !

Hilsen Tine
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2009 - 10:28 #1
i mysql parameters "prepared statements" - så ja, det kan du godt benytte. Kig evt her; http://www.eksperten.dk/spm/860717.

Mht mappeadgang, så vil det letteste måske være, at når en bruger opretter sig, så laver du en mappe med navn svarende til brugerid. Når en given bruger så er logget ind gemmer du brugerens id i en session og den benytter du så hver gang du skal henvise til brugerens mappe.
Avatar billede tinebn Nybegynder
08. februar 2009 - 14:25 #2
ok... jeg opretter selv brugernavn og password så det er vel muligt for mig...

Jeg kan desværre ikke åbne linket du skrev ?

hvis brugernavn er kaj så laver jeg en mappe der hedder kaj og den har et brugerid, som hentes fra tabel ...

Og session er selvfølgelig i php , hvor den ser om bruger er registreret, der henter den med det samme mappen / filer og åbner så start siden fra den mappe i browser ?
Avatar billede keysersoze Guru
08. februar 2009 - 17:16 #3
Fjern punktum i linket - http://www.eksperten.dk/spm/860717

jeg ville - selvfølgelig også lidt afhængig af din struktur ellers - foretrække at benytte et id, altså et tal, som mappenavn fremfor brugernavn for at undgå problemer med eventuelle specialtegn.

ja - sessions i php.
Avatar billede tinebn Nybegynder
08. februar 2009 - 19:29 #4
Ok... det . havde jeg ikke set

Jeg prøver mig lige frem . Tak
Avatar billede tinebn Nybegynder
09. februar 2009 - 22:32 #5
Det var svar på mit spørgsmål ... mange mange tak !
Avatar billede keysersoze Guru
10. februar 2009 - 18:33 #6
så lægger jeg da et svar :)