Avatar billede vancamp Nybegynder
07. februar 2009 - 14:20 Der er 6 kommentarer

Skærmen går ud?

Hej,

Jeg har en Pentium 4, 1.66 ghz dual core.
2gb ram
GeForce 8800 - 512 m/tv stik
160gb harddisk. (3-4 år gammel)

Problemet er det nu, at jeg igår sad ved min computer, og så gik skærmen ud, men computeren kører stadigvæk.
Skærmen er helt ny og fejler vidst intet :)
Hvis jeg slukker og genstarter min masikne, så starter den igen, og skærmen tænder helt fint.
Men når den så har kørt i windows i ca .2-4 min så går skærmen ud i "dvale" altså der hvor knappen ikke lyser grøn/blå men gul istedet for.
prøvede at tage siden af min computer for at mærke om mit grafikkort var varmt.
Og det er det.
Når jeg har haft computeren slukket i et stykke tid, og grafikkortet igen er helt koldt, så tænder jeg computeren, og efter 2-3 min så er det brand varmt, så man ikk kan røre det.
Er det mit grafikkort som er noget galt med?
Eller er det måske min gamle harddisk?

Hjælp søges :)

Mvh

Denni
Avatar billede psychopixi Nybegynder
07. februar 2009 - 14:40 #1
Det tyder på at grafikkortets blæser er defekt.
Hvis grafikkortet bruger passiv køling (der er en form for metalplade oven på) tyder det på at 1) kabinettes blæser er defekt eller kører dårligt (evt. pga. støv der har sat sig fast) el. 2) der er meget dårlig luftvej fra kabinettets blæser til grafikkortet.
Avatar billede vancamp Nybegynder
07. februar 2009 - 14:48 #2
Der er en køler i maskinen, men der sidder også en køler på selve grafik kortet, jeg har renset selve "hoved køleren".
Men har da ikke kigget på det som sidder på graffikkortet.

Men hva er dit råd, omkring selve grafikkortet?
Skal jeg købe et nyt?
Avatar billede psychopixi Nybegynder
07. februar 2009 - 14:55 #3
Først:
Tjek om køleren på grafikkortet kører når du starter computeren.
Tjek derefter for støv og andet der kan få den til at køre langsommere (når computeren er slukket self.). Hvis der er støv eller lign. der blokerer køleren foreslår jeg at du fjerner dette evt. med trykluft på dåse (koster omkring 90 kr).

Hvis det ikke hjælper ville jeg overveje at købe et nyt grafikkort:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2009 - 18:52 #4
Jeg har en Pentium 4, 1.66 ghz dual core.

Findes P4 i DualCore?
Avatar billede psychopixi Nybegynder
07. februar 2009 - 18:58 #5
#4
Ikke hvad jeg ved af, og ikke ifølge wikipedia's artikel om Pentium 4:)
Avatar billede vancamp Nybegynder
07. februar 2009 - 20:36 #6
Så er det sku nok en P3 jeg har :)
Så længe i ved hva jeg mener:)

Tak for hjælpen psychopixi...
Må desværre gå ud og investere i et nyt grafik kort :(