Avatar billede gylling Juniormester
06. februar 2009 - 20:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Send en rapport som mail

Jeg bestyr en idræts forenings kontingent opkrævninger.
Hvordan kan jeg sende en mail fra acces til hver enket medlem
Avatar billede mugs Novice
06. februar 2009 - 20:09 #1
Jeg har skrevet en artikel (Guide) om emnet. Prøv om det opfylder dit behov, ellers vender du tilbage.

http://www.eksperten.dk/guide/371
Avatar billede mugs Novice
06. februar 2009 - 20:18 #2
Hvis du vil sende en rapport enkeltvis til medlemmerne, kan du gå ind i en løkke og vedhæfte en rapport, der refererer til et medlems ID. Denne rapport vil så vise de data der er knyttet til det enkelte medlem.

Du skal først sikre dig, at formularen går til den første post. Derefter en løkke i stil med:

Do Until me.newrecord = true
send kommandoen
gå til formularens næste post
Next
Avatar billede gylling Juniormester
08. februar 2009 - 08:37 #3
Har kikket på det. Har denne function men den kan ikke finde email adresse hvad gør jeg galt?

Function SendToAll()
Dim rs As ADODB.Recordset

    Set rs = New ADODB.Recordset
    With rs

        Set .ActiveConnection = CurrentProject.Connection

        .Open "Select DISTINCT Email From MailVognmand", , , adLockOptimistic

        Do Until .EOF

          'DoCmd.SendObject acQuery, "OCR linje", "MicrosoftExcelBiff8(*.xls)", rs!Mail, "", "", "Ny OCR linje", "Hej. Den vedhæft fil indeholder den rigtige ocr linje. Brug den nå du indbetaler kontingent til CK Aarhus / Venlig Hilsen Jens Holm Gylling", False, ""

          DoCmd.SendObject acReport, "Rykker", "SnapshotFormat(*.snp)", "rs!Email", "", "", "Betalingspåmindelse", "Hej. Hvis du ikke kan åbne vedhæft fil kan du hente programmet til det her: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b73df33f-6d74-423d-8274-8b7e6313edfb&displaylang=da / Venlig Hilsen Jens Holm Gylling", False, ""

            DoCmd.SetWarnings False

            DoCmd.RunSQL "INSERT INTO TabMinID ( MinIDNr )SELECT MinIDnr_02.[Min Of Id] FROM MinIDnr_02;"

            DoCmd.SetWarnings True

            .MoveNext
        Loop

    End With

    rs.Close

End Function
Avatar billede gylling Juniormester
08. februar 2009 - 08:40 #4
denne linje skal slettes.

'DoCmd.SendObject acQuery, "OCR linje", "MicrosoftExcelBiff8(*.xls)", rs!Mail, "", "", "Ny OCR linje", "Hej. Den vedhæft fil indeholder den rigtige ocr linje. Brug den nå du indbetaler kontingent til CK Aarhus / Venlig Hilsen Jens Holm Gylling", False, ""
Avatar billede gylling Juniormester
10. februar 2009 - 18:41 #5
Hej mugs

har læst din gudie og har fåe det til at virke
Avatar billede mugs Novice
10. februar 2009 - 18:50 #6
Fint det fungerer, specielt hvis guiden har hjulpet.
Tak for point.