Avatar billede steench Nybegynder
05. februar 2009 - 16:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan man have flere postkasser på samme PC åbne samtidig ?

Hej.

I Windows opretter man konti til sit e.mailprogram, fx. outlook eller outlook express/windows mail. Når man åbner sit e.mailprogram, kan man så bestemme hvilken konto man vil koble op mod.
Åbner man en e.mail klient mere, vil de logge på samme konto.

I forbindelse med noget markedsføring, har jeg brug for at kunne administrere flere konti på én gang. Forestil dig at, jeg har 6 konti åbne (a@xx.dk, b@xx.dk, c@xx.dk, d@xx.dk....). Når der kommer en e.mail til a@xx.dk, skal den havne i a mainboxen, og når jeg svarer skal afsenderen være a@xx.dk. Når en anden mail kommer til b@xx.dk, og jeg svarer, skal afsenderen være b@xx.dk.

Jeg vil helst undgå at skulle logge på og af konti for at skifte postkasse.

Har nogen et godt forslag til en løsning ? Detbetyder ikke så meget om det er smtp, eller pop3.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. februar 2009 - 16:31 #1
Jeg bruger Outlook Express, der fungerer det på følgende måde:
Jeg opretter en konto for hver e-mail adresse.
Når der så er kommet mail som jeg vil besvare, klikker jeg på "Besvar"
Lige ovenover "Til" linjen er der nu et felt, hvor man kan vælge hvilken konto der skal sendes fra.
Det virker perfekt her.  :-)
Avatar billede sleeper Nybegynder
05. februar 2009 - 17:00 #2
Det samme kan du gøre i Outlook og Windows mail
jeg kender ikke OE men i begge ovennævnte fungere det således at hvis du modtager en mail til a og trykker besvar, så svarer den automatisk med a

Modtager du en mail til d svarer du igen med d

du kan så yderligere forbedre dit mailprogram, med nogle regler.
Dette foregår ved at du opretter 6 mapper, laver en regel om at alle mails med modtageren A skal flyttes til mappen A osv...
Så bliver alle mail fordelt i 6 forskellige mapper når du modtager dem
Avatar billede steench Nybegynder
20. marts 2011 - 17:59 #3
lukker
Avatar billede vejmand Juniormester
20. marts 2011 - 20:20 #4
Og løsningen var???