Avatar billede dustie Mester
05. februar 2009 - 00:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Firefox viser rå kode - i IE virker det

Er der en der kan spotte fejlen på denne side:
http://veninder.undskyldviroder.dk/orca/

Den viser en masse kode i Firefox men vises fint i IE. Om fejlen så er koden, IE eller Firefox er jo så spørgsmålet. Som i kan se er det Orca, altså ikke noget jeg selv har lavet, og jeg har fundet masser med samme problem men ingen der har fået svar på hvorfor det sker.
Avatar billede dustie Mester
05. februar 2009 - 00:54 #1
Jeg arbejder på siden så hvis der kun vises en fejlside så er det fordi jeg har lavet en bøf mens jeg sidder og oversætter siden til dansk ;-)
Avatar billede nidyahou Praktikant
05. februar 2009 - 01:02 #2
fejlen er at du henter hele xml dokumentet ud, og ikke bare brudstykker af det. Hvis du kigger i kildekoden er det nøjagtigt den samme. Firefox gør bare det rigtige (!) og fortolker ikke html'en i noderne. IE vælger at skrive det alligevel, hvilket dog også resulterer i noget ufuldstændig javascript og andet snask. Hent data ud fra enkelte noder, istedet for at skrive alt.
Avatar billede dustie Mester
05. februar 2009 - 01:13 #3
Okay, det lyder lidt sort for mig eftersom jeg ikke kender et hak til xml og det ikke er mig der har kodet siden. Så det er altså et større arbejde med at rette i koden der skal til?
Avatar billede dustie Mester
06. februar 2009 - 10:13 #4
Jeg har fået at vide at det er mangel på XSLT support i PHP der er fejlen. Kan det passe?
Avatar billede dustie Mester
29. april 2009 - 17:35 #5
Det var mangel på xslt support der var galt. Det er nu tilføjet på host og nu virker det.