Avatar billede chriz7913 Nybegynder
04. februar 2009 - 16:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fejl i min sql; Unknown column rating_count in where clause

Hej eksperter
Jeg skal lave en top5 liste over hvilke links der er rated højest, det gør jeg på denne måde
===========

SELECT s.stemid, s.kategori, COUNT(s.rating) AS rating_count, AVG(s.rating) AS rating_gnsn, l.id, l.navn, l.url, l.slettet FROM links l INNER JOIN stemmer s
ON s.stemid=l.id WHERE s.kategori='5' AND rating_count>'5' AND l.slettet!='1' GROUP BY l.id ORDER BY rating_gnsn DESC LIMIT 5

===========
Fejlen kommer når jeg tilføjer AND rating_count>'5' i min where.
Kan ikke se hvordan jeg ellers skulle sortere, at det kun er links med mere end 5 stemmer, der skal vises

Med Venlig Hilsen
Christoffer
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2009 - 16:51 #1
AND COUNT(s.rating) > 5
Avatar billede chriz7913 Nybegynder
04. februar 2009 - 17:05 #2
SELECT s.stemid, s.kategori, COUNT(s.rating) AS rating_count, AVG(s.rating) AS rating_gnsn, l.id, l.navn, l.url, l.slettet FROM links l INNER JOIN stemmer s
ON s.stemid=l.id WHERE s.kategori='5' AND COUNT(s.rating) > 5 AND l.slettet!='1' GROUP BY l.id ORDER BY rating_gnsn DESC LIMIT 5
============
Nu kommer den op med fejl meddelsen "Invalid use of group function" :s
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2009 - 17:49 #3
Saa proev:

SELECT s.stemid, s.kategori, COUNT(s.rating) AS rating_count, AVG(s.rating) AS rating_gnsn, l.id, l.navn, l.url, l.slettet FROM links l INNER JOIN stemmer s
ON s.stemid=l.id WHERE s.kategori='5' AND l.slettet!='1' GROUP BY l.id HAVING rating_count > 5 ORDER BY rating_gnsn DESC LIMIT 5
Avatar billede chriz7913 Nybegynder
04. februar 2009 - 21:21 #4
super det virker 8D
læg et svar (:
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2009 - 21:34 #5
kommer her
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2009 - 21:34 #6
reglen er:
- expression i WHERE
- alias i HAVING
Avatar billede chriz7913 Nybegynder
04. februar 2009 - 21:49 #7
okay tak :b