Avatar billede stage27 Nybegynder
03. februar 2009 - 20:24 Der er 5 kommentarer

hjælp et total pc fjols med at redde emails+ adressekartotek

Hejsa alle i eksperter.
Jeg har for nyeligt måttet opgradere min pc med diverse nyt hardware bla. ny harddisk, og den virker fint nok, men jeg har lige prøvet at sætte den gamle harddisk i også, så jeg kunne redde billeder osv. problemet er jeg kan ikke finde ud af at redde mine gamle emails og adressekartotek???? Jeg ved slet ikke om dette lader sig gøre, men hvis det gør, så skriv venligst tilbage på DANSK ( ikke pc sprog) da jeg fatter nada af det.

På forhånd tak...
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. februar 2009 - 21:26 #1
Prøv følgende.

Boot op på din gamle disk og eksporter dine mails ud til en fil som du kopiere over på en ekstern disk.

Boot derefter på dine nye diske og importer de før eksporterede filer. Husk at være opmærksom på hvad du eksporterer, Du skal sandsynligvis både eksperterer mails og adresse kartotek, evt af to omgange og evt i to forskellige filer
Avatar billede vejmand Juniormester
03. februar 2009 - 22:15 #2
Eller:
Åbn Outlook Express på din nye installation.
Vælg Filer i Outlook Express' menulinje
Gå til Importer og vælg Meddelelser...
Vælg Microsoft Outlook Express 5/6 og tryk på Næste
Vælg Importer fra en OE5/6-lagringsmappe og tryk på Ok
Tryk på Gennemse og find denne mappe på din gamle harddisk: Documents and Settings\*Bruger*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\En masse tal og bogstaver\Microsoft\Outlook Express

Genstart Outlook Express, og dine mails skulle gerne være på plads.
Avatar billede vejmand Juniormester
03. februar 2009 - 22:21 #3
Dit adressekartotek ligger i en .wab fil på din gamle harddisk.
Brug søgefunktionen til at finde den, og importer den på samme måde i din nye installation.
Avatar billede stage27 Nybegynder
05. februar 2009 - 19:24 #4
tusind tak.
Jeg valgte vejmandens svar,da det der boot tog modet fra mig.
Avatar billede vejmand Juniormester
05. februar 2009 - 21:34 #5
Velbekomme, husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.
Du lukker spørgsmålet ved at markere mit navn, og klikke på "Accepter"