Avatar billede Frejdis Nybegynder
03. februar 2009 - 16:05 Der er 6 kommentarer

Hjælp

hvad får en pc til efter kontrol at gå ind og begynde at slette filer efter fat 32 kontrol - normalt tjekker den bare systemet - men denne gang meddelte den at den ikke kunne læse i mit drev og så begyndte den at slette ting som jeg havde haft fat i aftenen før og som ikke var noget problem - ting som jeg havde skrevet - billeder m.m.

kan jeg få fat i dem på nogen måde eller -

Inge
Avatar billede Kenni1975 Nybegynder
04. februar 2009 - 14:50 #1
Du kan finde et program på www.pcworld.dk som hjælper dig med at genskabe filer, du fejlagtigt har slettet.

Det lyder ret specielt :)
Avatar billede Frejdis Nybegynder
04. februar 2009 - 16:01 #2
normalt laver den opstarts kontrol en gang i mellem - og nogle gange fortæller den at den genstarter systemet - men den har aldrig kontrolleret - læst et drev - set at den ikke kunne læse drevet og så automatisk er begyndt at slette fordi den ikke kunne læse - alt på mit drev er forsvundet - det ligger ikke i skraldespanden - og jeg er ikke nogen nørd så jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tackle det - men tak for dit svar - prøver at kigge på pcworld men da jeg ikke selv har slettet - ligger det så stadig på hard disken - eller er det helt væk - Inge
Avatar billede Frejdis Nybegynder
04. februar 2009 - 16:56 #3
fik ikke rigtig noget svar ud af at kigge på pcworld - hmmm

også lidt specielt - måske jeg bare skal acceptere at det hele skal slettes fra harddrive - inge
Avatar billede Kenni1975 Nybegynder
08. februar 2009 - 13:22 #4
Programmet på pc world er kun til genskabelse af filer du selv har slettet. Hvis ikke du selv har slettet og filerne mangler er der da noget helt galt med din maskine. Har du forsøgt at genstarte i fejlsikret tilstand med netværk for derefter at lave en virus scanning?

Du kan også starte maskinen op, mens du trykker på F4, F5 eller F8 (kan ikke huske det) den menu der efterfølgende dukker op, kan du vælge trinvis bekræftelse fra, herefter kan du gradvist acceptere de forskellige programmer og se hvornår det går galt.

Forsøg evt. at sætte HDD over i en anden maskine og se om den reagere på samme måde.

Held og lykke!
Avatar billede Frejdis Nybegynder
08. februar 2009 - 14:48 #5
det vil jeg forsøge - tak - vender frygteligt tilbage -
Avatar billede Frejdis Nybegynder
22. februar 2009 - 23:02 #6
ja så har jeg forsøgt mig med både det ene og det andet - smiler - heldigvis må jeg sige at noget af det forsvundne er fundet -

ved brug af www.recuva.com fik jeg reetableret nogle af mine tekster - men mine billeder - er desværre forsvundet -

jeg vil sige mange tak for hjælpen -

recuva fandt alle slettede filer og så var det bare med at kigge det hele igennem -