Avatar billede hoejgaard Juniormester
31. januar 2009 - 13:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Angiv brugernavn og adgangskode til denne server

Hej
engang imellem sker det at når jeg vil sende/modtage post på outlokk express så popper der en box op med "Angiv brugernavn og adgangskode til denne server..."
Det er ikke hver gang men nogen gange..
Hvordan kan det være, og hvordan undgår jeg det ??
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2009 - 14:47 #1
Prøv at kigge på linket herunder, men PAS PÅ! Arbejde i registreringsdatabasen kan dræbe computeren fuldstændigt, hvis du gør noget forkert!

http://support.microsoft.com/?kbid=264672
Avatar billede hoejgaard Juniormester
31. januar 2009 - 15:17 #2
okay nu virker det igen, uden jeg har gjort noget. Kan det mon have noget med min udbyders server at gøre ??
Avatar billede milter Ekspert
31. januar 2009 - 18:57 #3
Nej, det er internt på din egen computer. Har du flere konti på din computer eller kun en?
Avatar billede hoejgaard Juniormester
01. februar 2009 - 12:24 #4
har kun en konti...
Det er sjældent det sker, og er kun sket 2 gange med 2 ugers mellemrum her på det sidste..
Avatar billede welcor Nybegynder
01. februar 2009 - 12:31 #5
ofte, når man får den popup, vil der stå hvad fejlen går ud på, i "fejl"-fanen på send/modtag vinduet. Det kan ske, hvis din emailserver er nede, eller noget andet i den retning.
Avatar billede hoejgaard Juniormester
01. februar 2009 - 12:33 #6
welcor
så er det måske emailserveren der har været nede...
Avatar billede milter Ekspert
01. februar 2009 - 12:51 #7
Hvis serveren er nede, mener jeg, man normalt får en besked i retning af: "Der kunne ikke etableres forbindelse til denne server".
Avatar billede welcor Nybegynder
01. februar 2009 - 13:10 #8
Det varierer. Jeg får med jævne mellemrum den samme popup.

Hidtil har grunden været at mailserveren har været nede, på en eller anden måde. Beskeden i fejlmeddelelsen varierer mellem "forkert password" (men det virker 10 minutter senere), "serveren svarer ikke eller giver forkert svar" (igen, det virker ca. 10 minutter senere) og "serveren har interne problemer, prøv senere" (og det gør jeg så).

Jeg har ingen grund til at tro at det er noget lokalt på min PC, som er gennemtestet med snart sagt alle tilgængelige programmer, med jævne mellemrum. Outlook og Outlook express viser ganske enkelt den loginbox, hvis der er (bestemte) problemer med kommunikationen med serveren.
Avatar billede milter Ekspert
01. februar 2009 - 13:19 #9
@welcor.

hoejgaard nævner kun beskeden "Angiv brugernavn og adgangskode til denne server...", :-)
Avatar billede hoejgaard Juniormester
01. februar 2009 - 14:08 #10
ja nu kan jeg ikke lige huske hvad der ellers stod i beskeden, men vender tilbage når beskeden kommer næste gang, hvilket den forhåbentlig ikke gør..:-)
Men læg et svar begge, som tak for interessen..:-)
Avatar billede milter Ekspert
01. februar 2009 - 14:37 #11
Ellers tak, jeg springer over :-)
Avatar billede welcor Nybegynder
01. februar 2009 - 15:40 #12
Takker :)