Avatar billede lone_a_p Praktikant
30. januar 2009 - 15:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

En hovedmail til mange mailadresser

Kan det lade sig gøre at sætte et emailsystem op således, at når man modtager en email på hovedmail@mail.dk bliver mailen automatisk sendt videre til mail1@mail.dk, mail2@mail.dk, mail3@mail.dk.

Jeg kan desværre ikke bare skrive mail1@mail.dk; mail2 osv ... jeg skal sende fra et system, der kun kan sende til én mail, og det kan desværre ikke sættes op anderledes. Men der er 10 personer, der skal modtage denne mail.

Hvordan kan dette lade sig gøre?

Mvh Lone
Avatar billede vejmand Juniormester
30. januar 2009 - 16:04 #1
Det er muligt det kan laves mere smart, men du kan, hvis du selv bruger Outlook, Outlook Express eller lign. program:
Send den til dig selv og opret en regel der videresender alle mails fra hovedmail@mail.dk til mail1@mail.dk, mail2@mail.dk, mail3@mail.dk osv.

Måske ikke så genialt, men det burde virke.  :-)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
30. januar 2009 - 16:08 #2
Det kræver blot at den computer der modtager hovedmail@mail.dk skal være åben. Dvs. hvis der ikke lige logges på den computer, får de andre ingen mail.

Det skal gerne være med det samme hovedmail@mail.dk modtager mailen, ellers går det geniale netop af det ;)
Avatar billede nemlig Professor
30. januar 2009 - 16:32 #3
Kan du ikke sætte en videreforsendelse op på din hovedmail hos det webhotel, din hovedmail er registeret.
Jeg har webhotellet www.web2u.dk og jeg kan viderestille til mange emailadresser.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
25. juli 2009 - 19:06 #4
Er i gang med at lukke alle åbne spørgsmål.
Tak for alles deltagelse.
Mvh Lone
Avatar billede nemlig Professor
25. juli 2009 - 19:31 #5
Hvad blev din løsning? Når du spurgt om hjælp til løsning af dit problem, er det god stil, at give en tilbagemelding på løsningen.