Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
30. januar 2009 - 11:36 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Vundo angreb [HIJACKTHIS-log]

Hej folkens.
Jeg er ret så sikker på at jeg er blevet angrebet af en vundo, som de kaldte den på andre sider, men har ikke rigtig fundet frem til en løsning på at få den fjernet, så jeg forsøger lige hos mine elskede eksperter.
Jeg har vedlagt en hijackthis-log, håber at I kan hjælpe.

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
c:\APPS\HIDSERVICE\HIDSERVICE.exe
C:\Programmer\Maxtor\Sync\SyncServices.exe
C:\Programmer\Microsoft LifeCam\MSCamS32.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Logon Loader\LogonLoader.exe
C:\Programmer\Folder Guard Pro\FGKey.exe
C:\Programmer\Maxtor\OneTouch Status\maxmenumgr.exe
C:\WINDOWS\vVX6000.exe
C:\Programmer\Illuminated Dark Metal Keyboard\MagicKey.exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
C:\Programmer\Illuminated Dark Metal Keyboard\OSD.EXE
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\SEC\Natural Color\NaturalColorLoad.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
D:\Documents and Settings\Hippoanthropyen\Skrivebord\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://format.packardbell.com/cgi-bin/redirect/?country=DK&range=AD&phase=6&key=SEARCH
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {6D794CB4-C7CD-4c6f-BFDC-9B77AFBDC02C} - C:\WINDOWS\system32\efcbcyVm.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {E2EC2A28-48C7-4E53-825A-BFC9DEF0FC93} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [LifeCam] "C:\Programmer\Microsoft LifeCam\LifeExp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logon Loader] "C:\Programmer\Logon Loader\LogonLoader.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [FG_Monitor] C:\Programmer\Folder Guard Pro\FGKey.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [mxomssmenu] "C:\Programmer\Maxtor\OneTouch Status\maxmenumgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [VX6000] C:\WINDOWS\vVX6000.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\avp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Illuminated Dark Metal Keyboard.lnk = C:\Programmer\Illuminated Dark Metal Keyboard\MagicKey.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O4 - Global Startup: NaturalColorLoad.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Web Anti-Virus statistics - {1F460357-8A94-4D71-9CA3-AA4ACF32ED8E} - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\SCIEPlgn.dll
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
O16 - DPF: {0B79F48A-E8D6-11DB-9283-E25056D89593} (F-Secure Online Scanner 3.1) - http://support.f-secure.com/ols/fscax.cab
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2008.10.10_v5.5.8/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab
O16 - DPF: {3451DEDE-631F-421C-8127-FD793AFC6CC8} - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/SymAData.cab
O16 - DPF: {44990200-3C9D-426D-81DF-AAB636FA4345} - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/tgctlsi.cab
O16 - DPF: {44990301-3C9D-426D-81DF-AAB636FA4345} - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/tgctlsr.cab
O16 - DPF: {5C051655-FCD5-4969-9182-770EA5AA5565} - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab56986.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (MSN Games - Installer) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab56649.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{7D2C4A33-7759-4CA8-AD4F-6729619CC0A1}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: bwfile-8876480 - {9462A756-7B47-47BC-8C80-C34B9B80B32B} - C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\GAPlugProtocol-8876480.dll
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WI1F86~1\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WI1F86~1\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~2.0\adialhk.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: efcbcyVm - C:\WINDOWS\SYSTEM32\efcbcyVm.dll
O20 - Winlogon Notify: klogon - C:\WINDOWS\system32\klogon.dll
O20 - Winlogon Notify: qoMgeDTN - C:\WINDOWS\
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Kaspersky Internet Security 7.0 (AVP) - Unknown owner - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\avp.exe" -r (file missing)
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Unknown owner - -"C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe (file missing)
O23 - Service: Generic Service for HID Keyboard Input Collections (GenericHidService) - Unknown owner - c:\APPS\HIDSERVICE\HIDSERVICE.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Maxtor Service (Maxtor Sync Service) - Seagate Technology LLC - C:\Programmer\Maxtor\Sync\SyncServices.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Unknown owner - -"C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe (file missing)
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Unknown owner - -"C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe (file missing)
O23 - Service: TuneUp Drive Defrag Service (TuneUp.Defrag) - TuneUp Software GmbH - C:\WINDOWS\System32\TuneUpDefragService.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Unknown owner - -C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe (file missing)
30. januar 2009 - 11:47 #1
Hvilket Sikkerhedsprogram bruger du ?
Der er 'rester' fra Symantec/Norton ?

---------------------------------------

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Desuden:

Afinstaller
* Logitech Desktop Messenger (*)
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

*) Medmindre du elsker denne slags reklame beskeder fra Logitech i tide og utide ->
http://www.hemmingsvej.dk/eksperten/LDM.jpg

---------------------------------------

Du mangler også M$ ServicePack3 + efterfølgende mange opdateringer fra WindowsUpdate...
Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
30. januar 2009 - 19:47 #3
Hej Larry

Lige pt. bruger jeg Kaspersky IS 7.0, men denne "vundo" har gjort så jeg ikke kan åbne det, ligeledes er det med Spybot og andre programmer jeg har på min computer. Jeg har engang haft Norton, men det fuckede helt op, da jeg ville hente deres program til at fjerne Norten helt, så jeg har stadig små bider af det på min harddisk, hvilket er ret frustrerende.

CCleaner kørte jeg i går, så den fandt ikke det store i dag.

MalWare loggen:
Malwarebytes' Anti-Malware 1.33
Database version: 1707
Windows 5.1.2600 Service Pack 2

mbam-log-2009-01-30 (19-36-26).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|F:\|P:\|)
Objekter skannet: 182434
Tid tilbagelagt: 50 minute(s), 9 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 1
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 7
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 1
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 7

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
C:\WINDOWS\system32\efcbcyVm.dll (Trojan.Vundo) -> Delete on reboot.

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{6d794cb4-c7cd-4c6f-bfdc-9b77afbdc02c} (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Notify\efcbcyvm (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{6d794cb4-c7cd-4c6f-bfdc-9b77afbdc02c} (Trojan.Vundo.H) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{6d794cb4-c7cd-4c6f-bfdc-9b77afbdc02c} (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\affri (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\affri (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\instkey (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellExecuteHooks\{6d794cb4-c7cd-4c6f-bfdc-9b77afbdc02c} (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\WINDOWS\system32\efcbcyVm.dll (Trojan.Vundo.H) -> Delete on reboot.
D:\Documents and Settings\Hippoanthropyen\Lokale indstillinger\Temp\server.exe (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\Programmer\Mozilla Firefox\components\iamfamous.dll (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\clkcnt.txt (Trojan.Vundo) -> Quarantined and deleted successfully.
D:\Documents and Settings\Hippoanthropyen\Lokale indstillinger\Temp\matrix30840.exe (Trojan.FakeAlert) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\gaopdxpkyhhwer.dll (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\drivers\gaopdxokixujni.sys (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

Hijackthis log:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\avp.exe
c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
c:\APPS\HIDSERVICE\HIDSERVICE.exe
C:\Programmer\Maxtor\Sync\SyncServices.exe
C:\Programmer\Microsoft LifeCam\MSCamS32.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Logon Loader\LogonLoader.exe
C:\Programmer\Folder Guard Pro\FGKey.exe
C:\Programmer\Maxtor\OneTouch Status\maxmenumgr.exe
C:\WINDOWS\vVX6000.exe
C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\avp.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Programmer\Illuminated Dark Metal Keyboard\MagicKey.exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\SEC\Natural Color\NaturalColorLoad.exe
C:\Programmer\Illuminated Dark Metal Keyboard\OSD.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
D:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe
D:\Documents and Settings\Hippoanthropyen\Skrivebord\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://format.packardbell.com/cgi-bin/redirect/?country=DK&range=AD&phase=6&key=SEARCH
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuardDLBLOCK.CBrowserHelper - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: (no name) - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {E2EC2A28-48C7-4E53-825A-BFC9DEF0FC93} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [LifeCam] "C:\Programmer\Microsoft LifeCam\LifeExp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logon Loader] "C:\Programmer\Logon Loader\LogonLoader.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [FG_Monitor] C:\Programmer\Folder Guard Pro\FGKey.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [mxomssmenu] "C:\Programmer\Maxtor\OneTouch Status\maxmenumgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [VX6000] C:\WINDOWS\vVX6000.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\avp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Illuminated Dark Metal Keyboard.lnk = C:\Programmer\Illuminated Dark Metal Keyboard\MagicKey.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O4 - Global Startup: NaturalColorLoad.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Add to Anti-Banner - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\ie_banner_deny.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Web Anti-Virus statistics - {1F460357-8A94-4D71-9CA3-AA4ACF32ED8E} - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\SCIEPlgn.dll
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
O16 - DPF: {0B79F48A-E8D6-11DB-9283-E25056D89593} (F-Secure Online Scanner 3.1) - http://support.f-secure.com/ols/fscax.cab
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2008.10.10_v5.5.8/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab
O16 - DPF: {3451DEDE-631F-421C-8127-FD793AFC6CC8} - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/SymAData.cab
O16 - DPF: {44990200-3C9D-426D-81DF-AAB636FA4345} - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/tgctlsi.cab
O16 - DPF: {44990301-3C9D-426D-81DF-AAB636FA4345} - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/tgctlsr.cab
O16 - DPF: {5C051655-FCD5-4969-9182-770EA5AA5565} - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab56986.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (MSN Games - Installer) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab56649.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{7D2C4A33-7759-4CA8-AD4F-6729619CC0A1}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: bwfile-8876480 - {9462A756-7B47-47BC-8C80-C34B9B80B32B} - C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\GAPlugProtocol-8876480.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~2.0\adialhk.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: efcbcyVm - C:\WINDOWS\
O20 - Winlogon Notify: qoMgeDTN - C:\WINDOWS\
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Kaspersky Internet Security 7.0 (AVP) - Kaspersky Lab - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\avp.exe
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Unknown owner - -"C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe" (file missing)
O23 - Service: Generic Service for HID Keyboard Input Collections (GenericHidService) - Unknown owner - c:\APPS\HIDSERVICE\HIDSERVICE.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Maxtor Service (Maxtor Sync Service) - Seagate Technology LLC - C:\Programmer\Maxtor\Sync\SyncServices.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Unknown owner - -"C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe" (file missing)
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Unknown owner - -"C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe" (file missing)
O23 - Service: TuneUp Drive Defrag Service (TuneUp.Defrag) - TuneUp Software GmbH - C:\WINDOWS\System32\TuneUpDefragService.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Unknown owner - -C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe (file missing)

--
End of file - 12126 bytes

--------------------------

Jeg får aldrig nogen reklamer fra Logitech og jeg bruger deres desktop-manager til at konfigurere min mus :)

Jeg har en lovlig udgave af Windows, men WindowsUpdate har ikke fundet nogle nye opdateringer på det seneste?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2009 - 20:39 #4
Fix:
O2 - BHO: (no name) - {E2EC2A28-48C7-4E53-825A-BFC9DEF0FC93} - (no file)
O20 - Winlogon Notify: efcbcyVm - C:\WINDOWS\
O20 - Winlogon Notify: qoMgeDTN - C:\WINDOWS\

Genstart pc.

Hent SP3 herfra ftp://ftp.sdu.dk/pub/microsoft/xpsp3/dk/WindowsXP-KB936929-SP3-x86-DAN.exe og resten af opdateringerne via Microsoft update
Avatar billede Jensen DK Novice
31. januar 2009 - 08:37 #5
john_stigers jeg kan huske at du for et stykke tid siden, brokkede dig over at larry blandede sig i en tråd hvor du var ved at hjælpe, spørger bare, hvad er det du gør nu?
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. januar 2009 - 14:36 #6
Du spammer spørgsmålet, venligst stop.
01. februar 2009 - 00:27 #7
Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://format.packardbell.com/cgi-bin/redirect/?country=DK&range=AD&phase=6&key=SEARCH

O2 - BHO: (no name) - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {E2EC2A28-48C7-4E53-825A-BFC9DEF0FC93} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe

O16 - DPF: {3451DEDE-631F-421C-8127-FD793AFC6CC8} - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/SymAData.cab
O16 - DPF: {44990200-3C9D-426D-81DF-AAB636FA4345} - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/tgctlsi.cab
O16 - DPF: {44990301-3C9D-426D-81DF-AAB636FA4345} - http://www.symantec.com/techsupp/asa/ctrl/tgctlsr.cab

O20 - Winlogon Notify: efcbcyVm - C:\WINDOWS\
O20 - Winlogon Notify: qoMgeDTN - C:\WINDOWS\

O23 - Service: CyberLink Media Library Service - Unknown owner - -"C:\Programmer\CyberLink\Shared Files\CLML_NTService\CLMLServer.exe" (file missing)

O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Unknown owner - -"C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe" (file missing)
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Unknown owner - -"C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe" (file missing)
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Unknown owner - -C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe (file missing)

Genstart normalt...

------------------------------------------------------------------------

Og så få den SP3 pakke på NU
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=5b33b5a8-5e76-401f-be08-1e1555d4f3d4&displaylang=da
+ efterfølgende WindowsUpdate elementer !!!

------------------------------------------------------------------------

... og en frisk log fra HiJackThis ...

------------------------------------------------------------------------
Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
01. februar 2009 - 23:01 #8
Så sku den vidst være der!

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
c:\APPS\HIDSERVICE\HIDSERVICE.exe
C:\Programmer\Maxtor\Sync\SyncServices.exe
C:\Programmer\Microsoft LifeCam\MSCamS32.exe
C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLSched.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Logon Loader\LogonLoader.exe
C:\Programmer\Folder Guard Pro\FGKey.exe
C:\Programmer\Maxtor\OneTouch Status\maxmenumgr.exe
C:\WINDOWS\vVX6000.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Illuminated Dark Metal Keyboard\MagicKey.exe
C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
C:\Programmer\Illuminated Dark Metal Keyboard\OSD.EXE
C:\Programmer\SEC\Natural Color\NaturalColorLoad.exe
C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KHALMNPR.EXE
C:\Programmer\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Programmer\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe
D:\Documents and Settings\Hippoanthropyen\Skrivebord\HiJackThis.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://format.packardbell.com/cgi-bin/redirect/?country=DK&range=AD&phase=6&key=SEARCH
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuardDLBLOCK.CBrowserHelper - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Programmer\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: (no name) - {E2EC2A28-48C7-4E53-825A-BFC9DEF0FC93} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [LifeCam] "C:\Programmer\Microsoft LifeCam\LifeExp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logon Loader] "C:\Programmer\Logon Loader\LogonLoader.exe" /tray
O4 - HKLM\..\Run: [FG_Monitor] C:\Programmer\Folder Guard Pro\FGKey.exe /Start
O4 - HKLM\..\Run: [mxomssmenu] "C:\Programmer\Maxtor\OneTouch Status\maxmenumgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [VX6000] C:\WINDOWS\vVX6000.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVP] "C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\avp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Programmer\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Illuminated Dark Metal Keyboard.lnk = C:\Programmer\Illuminated Dark Metal Keyboard\MagicKey.exe
O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Programmer\Logitech\SetPoint\KEM.exe
O4 - Global Startup: NaturalColorLoad.lnk = ?
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Web Anti-Virus statistics - {1F460357-8A94-4D71-9CA3-AA4ACF32ED8E} - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\SCIEPlgn.dll
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=file://C:\APPS\IE\offline\dan.htm
O16 - DPF: {0B79F48A-E8D6-11DB-9283-E25056D89593} (F-Secure Online Scanner 3.1) - http://support.f-secure.com/ols/fscax.cab
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2008.10.10_v5.5.8/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {20A60F0D-9AFA-4515-A0FD-83BD84642501} - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab56986.cab
O16 - DPF: {5C051655-FCD5-4969-9182-770EA5AA5565} - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab56986.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (MSN Games - Installer) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab56649.cab
O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab
O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{7D2C4A33-7759-4CA8-AD4F-6729619CC0A1}: NameServer = 208.67.222.222,208.67.220.220
O18 - Protocol: bwfile-8876480 - {9462A756-7B47-47BC-8C80-C34B9B80B32B} - C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\GAPlugProtocol-8876480.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\KASPER~1\KASPER~2.0\adialhk.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Kaspersky Internet Security 7.0 (AVP) - Kaspersky Lab - C:\Programmer\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 7.0\avp.exe
O23 - Service: CyberLink Background Capture Service (CBCS) (CLCapSvc) - Unknown owner - c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLCapSvc.exe
O23 - Service: CyberLink Task Scheduler (CTS) (CLSched) - Unknown owner - c:\APPS\Powercinema\Kernel\TV\CLSched.exe
O23 - Service: Generic Service for HID Keyboard Input Collections (GenericHidService) - Unknown owner - c:\APPS\HIDSERVICE\HIDSERVICE.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Maxtor Service (Maxtor Sync Service) - Seagate Technology LLC - C:\Programmer\Maxtor\Sync\SyncServices.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Unknown owner - -"C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe" (file missing)
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Unknown owner - -"C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe" (file missing)
O23 - Service: TuneUp Drive Defrag Service (TuneUp.Defrag) - TuneUp Software GmbH - C:\WINDOWS\System32\TuneUpDefragService.exe
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Unknown owner - -C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe (file missing)

--
End of file - 10940 bytes
02. februar 2009 - 06:35 #9
Klik på Start->Kør skriv Services.msc og klik OK.
Find Tjenesten (Hvis den er der)
* Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc)
* Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc)
* Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper)
stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

Lidt generel oprydning ->

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://format.packardbell.com/cgi-bin/redirect/?country=DK&range=AD&phase=6&key=SEARCH

O2 - BHO: (no name) - {E2EC2A28-48C7-4E53-825A-BFC9DEF0FC93} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot

O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LogitechDesktopMessenger.exe

O18 - Protocol: bwfile-8876480 - {9462A756-7B47-47BC-8C80-C34B9B80B32B} - C:\Programmer\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\GAPlugProtocol-8876480.dll

O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Unknown owner - -"C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe" (file missing)
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Unknown owner - -"C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe" (file missing)
O23 - Service: Ulead Burning Helper (UleadBurningHelper) - Unknown owner - -C:\Programmer\Fælles filer\Ulead Systems\DVD\ULCDRSvr.exe (file missing)

Genstart normalt...

------------------------------------------------------------------------

Ta' en oprydning med CCleaner...

------------------------------------------------------------------------

Hvordan kører PC'en så nu ?
Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
02. februar 2009 - 13:25 #10
Den har sådan set kørt meget godt i noget tid nu, men jeg kunne jo ligeså godt få givet den en ordentlig omgang oprydning :)..

Jeg har problemer med at få fjernet 2 ting i hijackthis.. Det drejer sig om:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://format.packardbell.com/cgi-bin/redirect/?country=DK&range=AD&phase=6&key=SEARCH

og

O2 - BHO: (no name) - {E2EC2A28-48C7-4E53-825A-BFC9DEF0FC93} - (no file)

-de kommer tilbage, selvom jeg fjerner dem..?
Avatar billede Jensen DK Novice
02. februar 2009 - 13:54 #11
De vil sikkert komme tilbage ligemeget hvad du gør, de laver ingen skade.
26. januar 2010 - 21:37 #12
(Hvad endte denne med ?)
22. december 2010 - 07:50 #13
(Hvad endte denne med ?)  [2]
Avatar billede Jensen DK Novice
22. december 2010 - 12:55 #14
Nok ingenting.
Avatar billede hippoanthropyen Nybegynder
23. december 2010 - 00:06 #15
Det endte med en død computer, men det er ligemeget, den er udskiftet :)
Larry, smid et svar, så får du point..
13. februar 2012 - 21:12 #16
Ping...