Avatar billede allanfrisk Novice
29. januar 2009 - 16:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

2 formularer

Hej.
Jeg har en formular hvor jeg har oprettet en knap til en anden formular.
Det skulle gerne være sådan at de oplysninger der bliver indtastet der følger den anden formular, samt indsætter nogle oplysninger fra den anden formular. Jeg har prøvet at relatere primær nøglen men får kun tomme felter i den nye formular. Hvad gør jeg galt. Det er en adresse database hvor jeg skal lave en afkruydsningsformular til udleveret tøj. Giver det mening.
Jeg har 2 tabeller.
1 hvor alle kontakt oplysninger er og en hvor de effekter der skal udlevers står på. Jeg kan åbenbart bare ikke relatere dem.
Avatar billede mugs Novice
29. januar 2009 - 16:35 #1
For at kunne relaterer tabellerne, må du have et unikt felt i begge tabeller der svarer til hinanden.
Avatar billede allanfrisk Novice
29. januar 2009 - 16:39 #2
Det har jeg også. Jeg har AdresseListe ID i begge tabeller
Avatar billede mugs Novice
29. januar 2009 - 16:43 #3
Kan du prøve at sende din db som en .zip fil til.

mugs snabelting mail.dk
Avatar billede allanfrisk Novice
29. januar 2009 - 16:44 #4
ved jeg ikke helt om jeg kan da den er delt på en server. Tabellerne ligger på fælles drev og resten ligger på personligt drev. Hvordan gør jeg så lige det?
Avatar billede mugs Novice
29. januar 2009 - 16:48 #5
Send begge db. Så kobler jeg dem sammen.
Avatar billede allanfrisk Novice
29. januar 2009 - 16:52 #6
Hej. Har sendt dem.
Avatar billede mugs Novice
29. januar 2009 - 17:22 #7
Returneret.
Der var oprettet een til een relation mellem 2 tabeller samtidig med, at der ikke var poster i den ene af tabellerne. Relationerne er rettet til een til mange.