Avatar billede hkprofil Forsker
29. januar 2009 - 13:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tekst til foto i Word

Er der nogen der ved hvordan man laver de pæneste tekstbokse til billeder, indsat i Word. Jeg benytter MC Office 2007.
Avatar billede ladyhawke Novice
29. januar 2009 - 13:34 #1
Mener du billedtekster? altså dem der normalt stå under et billede i en bog eller en avis etc.?
Avatar billede hkprofil Forsker
29. januar 2009 - 13:41 #2
ja - lige præcis!
Avatar billede ladyhawke Novice
29. januar 2009 - 13:53 #3
Jeg ved ikke hvordan du definerer pæn, det er jo individuelt, men hvorfor kan du ikke bruge den indbyggede funktion til det? (billedteksterne altså) Så kan du jo bare tilpasse typografien, sådan som du bedst kan lide den...
Avatar billede hkprofil Forsker
29. januar 2009 - 13:56 #4
Kunne du være venlig kort at beskrive hvordan jeg bruger den indbyggede funktion?
Avatar billede ladyhawke Novice
29. januar 2009 - 13:58 #5
Jeg har ikke en word 2007 her, men i 2003, er det indsæt reference -> billedtekst
Avatar billede ladyhawke Novice
29. januar 2009 - 14:02 #6
Avatar billede hkprofil Forsker
29. januar 2009 - 14:29 #7
Nu har jeg benyttet den, men den "hænger" ikke sammen med foto, altså hvis man flytter på billedet, følger teksten ikke med?
Avatar billede ladyhawke Novice
29. januar 2009 - 14:31 #8
Jeg tror ikke man kan ankre dem på den måde... (er dog ikke ekspert på området) hvis du vil have det så det hænger helt sammen, så kan du jo lave billedet så det er inkl. tekst

Du kan evt. stille dit spørgsmål i en passende use group om Word...
Avatar billede hkprofil Forsker
29. januar 2009 - 14:42 #9
Ja, jeg løser det ved at samle foto og tekst som gruppe. Tak for hjælpen, send venl. svar!
Avatar billede ladyhawke Novice
29. januar 2009 - 14:54 #10
no problem :o)