Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2009 - 22:18 Der er 6 kommentarer

e-mail problemer

Hej alle.
Vi har lige opgraderet vore microsoft office pakke til 2007, og dermed også vores e-mail. jeg havde ellers fået styr på det i outlook express med jeres hjælp.

men nu er den så gal igen. jeg får mine forældres email ind hos mig og sidste gang blev det ordnet med regler, men det her er vist anderledes. kan nogen hjælpe?

Vi har TDC som internetudbyder.
Avatar billede vejmand Juniormester
28. januar 2009 - 22:51 #1
Et spørgsmål som har været oppe utallige gange herinde, og der er aldrig kommet en fornuftig løsning.
Den regel du brugte i Outlook Express findes desværre ikke i Outlook.
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. januar 2009 - 22:56 #2
Sæt dinoutlook op, ved at importere opsætningen fra din Outlook Express. Du får så lige nøjagtigt de samme mails, som i expressen, men så må du tilrette opsætningen, så det passer med det du skal bruge.

/ptj_11
Avatar billede vejmand Juniormester
28. januar 2009 - 22:58 #3
ptj_11 >> Nope, som jeg skrev 28/01-2009 22:51:44, den regel findes desværre ikke i Outlook.
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. februar 2009 - 12:29 #4
Vejmand >> Det forstår jeg ikke rigtigt.
Jeg har nu haft tid til at undersøge på en Outlook 2007 installation!
Når jeg går i \\Filer/Importer og Eksporter, så er der hele 2 muligheder.
1. Internet mailopsætning.
2. Import fra både Eudora og Outlook Express.
Kan det tænkes, at du sidder bag en exchange-server, og derfor ikke får stillet de samme muligheder til rådighed.

Stengolem >> Hvis du har din mail sat op med en pop3 profil, så kan du følge min første anvisning.

/ptj_11
Avatar billede vejmand Juniormester
01. februar 2009 - 13:06 #5
ptj_11 >> Hvis du har haft tid til til at undersøge en Outlook 2007 installation, så vil du også vide at reglen "Hent den ikke fra serveren" ikke findes i Outlook.

Du kan her se hvordan det gøres i Outlook Express: http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5684
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. februar 2009 - 15:18 #6
Vejmand >> Sorry, jeg havde forstået, at det var opsætningen, der var problemet.

Muligheden for at lade mailen blive på serveren, og kun hente en kopi, der må jeg give dig ret. Det kan kun lade sig gøe i Expressen.
Undskyld forvirringen.

/Ptj_11