Avatar billede ferdinand.k Mester
26. januar 2009 - 20:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af brugerrettigheder på SBS 2003

Jeg har en bruger der er fornyeligt oprettet på min SBS2003 som er oprettet med administrator-rettigheder, ved at melde ham ind i gruppen. Jeg har dog problemer med at få ham til at få nok rettigheder, da han ikke kan ændre eller redigere i allerede eksisterende fælles-mailbokse. Disse mailbokse kan tilgås af alle, men skal kun kunne redigeres i af de der er administratorer.
Problemet består i at denne nyoprettede bruger ikke kan redigere i de mailbokse som allerede er oprettet, men kan sagtens redigere i dem som vedkommende selv har oprettet.

Jeg har forsøgt mig med en del, så på nuværende tidspunkt er han meldt ind i følgende grupper:
Administrators
Domain Admins
Domain Users
Mobile Users
Remote Web Workplace Users

Er der nogle der kan give et hint med på vejen ?
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2009 - 09:52 #1
Prøv dette:

Start >Programs >Administrative Tools >Active Directory Users and Computers.
Find den konto som mailboxen tilhører.
Højreklik >Properties.
Fanebladet: Exchange Advanced.
Knappen: Mailbox Rights.
Knappen: Add.
Tilføj relevant Bruger/Gruppe.
Sæt de Permissions Brugeren/Gruppen skal have.

:-)
Avatar billede ferdinand.k Mester
27. januar 2009 - 15:40 #2
Alright det vil jeg prøve...

Dog skal det siges at det ikke er en decideret mailbox, men nærmere en distributionsliste med kontaktpersoner samt mailadresser, postadresser m.m.
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
16. februar 2009 - 12:55 #3
Hvis du aligevel vil give ham fulde administrator rettighedder, så meld ham ind i Exchange Admins gruppen og han har tilladelserne.
Har du oprettet objektet han skal have adgang til som en bruger eller en gruppe? Dette gælder kun hvis han ikke skal være administrator i domainet men kun have adgang til enkelte objekter.
Avatar billede ferdinand.k Mester
05. januar 2011 - 12:27 #4
læg venligst et svar, så jeg kan få lukket denne.
Avatar billede ferdinand.k Mester
19. september 2011 - 13:10 #5
lukker