Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
26. januar 2009 - 01:38 Der er 1 løsning

Fælles mailkonto. Fælles ændringer?

Hejsa. Jeg ved at følgende bruges i hos supportafdelinger, men hvordan gøres det?

Et firma har support-mailadresse på faellessupport@firmaetsnavn.dk

Når kunder sender mails til denne adresse ender de i indbakken hos de 2 supportmedarbejdere. Det vil sige at de begge har en pc som i email-klienten modtager al indkommende post i indbakken. Medarbejder A og B har hver deres mappe og den som først har tid (lad os sige B) tager en email og flytter den ind i mappen "B's kundesager". Hermed forsvinder denne mail både fra B og As indbakke og kan nu kun findes i førnævnte mappe. På den måde ved A at han ikke skal besvare denne email og kan hermed gå videre til næste uafklarede sag.

Hvordan kan dette lade sig gøre for mig? Hvad skal der til? INdtil videre har jeg blot domænet og webhost (som jo kan ændres).
Løsningen må meget gerne indebære opensource-softwareklient til Linux, men jeg har crossover og kan om nødvendigt arbejde fra M$ outlook.

Mvh Kristian
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
26. januar 2009 - 06:15 #1
I Thunderbird er der har mulighed for flere kontoer med hver deres indbakke.
Bruger A har sin egen og så support.
Bruger b har sin egen og så support.

Dette kræver dog imap, således at mailen ligger på serveren og ikke ved en bruger lokalt.

Ja.
Sæt en Imap server op.
Lav 3 kontoer.
BrugerA
BrugerB
Support

Sæt kontoerne op ved brugerne i thunderbird.