Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
25. januar 2009 - 15:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sende queries til en ekstern database

Jeg har en MySQL på en ekstern server som jeg har adgang til via PhpMyAdmin.

Denne database er koblet op til et CMS system.

Jeg er dog ikke tilfreds med måde mit Kundemodulet i mit CMS system og er derfor ved at skifte host.
Indtil dette er sket vil ger gerne selv sende select statements til databasen, for at trække kunde data ud.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette?

Jeg er kun vant til at arbejde med Access og SQL express databaser.

Jeg bruger i dag SQL Server Management Studio Express, kan jeg også bruge det i dette tilfælde. Eller kan jeg måske sætte Access eller Excel til at vise dataerne, fra den ekterne server?

Hurtigt og brugbart svar giver dobbelt point.
Gerne med hjælp til opsætning.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2009 - 15:55 #1
Hvis der ikke er adgang til databasen udefra kan du trække data ud med PHPMyAdmin
eller et eget PHP script.

Hvis der er adgang til databasen udefra kan du tilgå den med alle mulige værktøjer
som kan snakke med MySQL. Inklusive MS Access via ODBC driver.
Avatar billede nemlig Professor
25. januar 2009 - 15:59 #2
Du er rimeligt rundhåndet med dit pointoplæg, men dobbelt point er ulovligt.
Og så kan jeg se i dine øvrige spørgsmål, at der er du ikke specielt rundhåndet, da du selv tager pointene på en del af dem.
Det er god "tone" at belønne de forskellige gode råd.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
26. januar 2009 - 11:10 #3
HVis du lægger mærke til det, så tager jeg ofte points fordi folk ikke svarer og jeg syntes åbne spørgsmål er irriterende.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
26. januar 2009 - 11:13 #4
Arne v>>>>

Hvordan finder jeg ud af om der er adgang til databasen udefra?

Jeg har været inde via Php Myadmin og skrevet nogle staments det er simple sql, men jeg skal lave noget så det ikke er mig der skal gøre det hver gang.

Det ville være ideelt at jeg satte Excel eller Access op til at vise de data som er nødvendig. Så som jeg plejet at lave datagrid i ASP.NET.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. januar 2009 - 15:18 #5
Du kan vel checke deres doc eller spoerge dem.

Alternativt kan di jo proeve om du kan etablere en connection.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
09. februar 2009 - 13:04 #6
Lidt dumt spørgsmål, men hvis jeg kun har fået en url til PHPMyadmin samt brugernavn og kode, kan jeg så godt prøve at oprette forbindelse fra Access
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2009 - 14:55 #7
Ikke lige umiddelbart.

Men du har vel ogsaa faaet information om hvordan du skal connected fra dine egne PHP scripts.

Og den information kan bruges.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
10. februar 2009 - 10:14 #8
Det er ikke mig der har kodet Php til den pågældende database.
Det er et CMS system.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2009 - 14:03 #9
Det CMS system maa stadig have en konfiguration, hvoraf database connect oplysningerne fremgaar og som du har tilrettet udfra oplysninger fra web hotellet.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
27. oktober 2009 - 09:46 #10
Arne ligger du et svar?

Kunden valgte at skifte til et andet CMS system, og derfor er dette spørgsmål ikke aktuelt mere.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2009 - 14:03 #11
ok