Avatar billede turbo3000 Nybegynder
23. januar 2009 - 17:44 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Kan jeg bruge en widescreen til min gamle pc?

Hej

Jeg skal have en ny skærm og det ender nok med en flad widescreen.

Men kan jeg være sikker på, at kunne bruge en widescreen med mit gamle grafikkort og få en ordentlig opløsning?

Min gamle CRT skærm viser 1024x768. Og grafikkortet er vist et POV GeForce4 MX440 64MB DDR RAM...

Tak :D
Avatar billede peet-49 Novice
23. januar 2009 - 17:51 #1
Du skal sikkert have driverne til grafikkortet opdateret.
Avatar billede peet-49 Novice
23. januar 2009 - 17:56 #2
Men ellers kan du fint bruge en widescreen.
Avatar billede peet-49 Novice
23. januar 2009 - 17:57 #3
1440x900 skal de efterfølgende sætte opløsningen til.
23. januar 2009 - 19:38 #4
... visse/alle 'gamle' grafikkort ka' ikke vise widescreen format. Så billedet bliver lidt bredt *S* ... ikke optimalt for skærmen...
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. januar 2009 - 20:06 #5
Du skal undersøge en ting først.

Fordi en fladskærm virker bedst til en bestemt opløsning, og faktisk ofte virker ret dårligt i andre opløsninger, er det væsentligt at dit skærmkort supporterer den opløsning din skærm skal køre i. Dette bør du undersøge før du køber da du ellers risikerer at ende med et dårligt resultat til mange penge. Heldigvis behøver et grafikkort ikke være særlig dyrt hvis du ikke skal spille højgrafiske spild der kræver andet og mere end høj opløsning
Avatar billede turbo3000 Nybegynder
24. januar 2009 - 00:13 #6
Tak for jeres deltagelse...

Hvordan finder jeg ud af om mit kort kan vise widescreen opløsning? Med min CRT skærm er max 1024x768, men kortet burde kunne vise 2048x1536...

Hvordan kan jeg se hvilken opløsning en ny skærm kan køre i? Skal det være den max opløsning der står i annoncerne? fx 1680x1050 som ved denne?http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=437319&Specs=true
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
24. januar 2009 - 03:38 #7
Ja, du kan se max opløsningen som der står i annoncerne. Større opløsning er bedre. Det betyder nok også at du skal købe et nyt grafikkort. De nuværende 64 MB du har er nok for lidt til at opnå en ordentlig opløsning. Prøv at søge på edbpriser.dk for grafikkort der kan understøtte din nye skærm.
Avatar billede peet-49 Novice
24. januar 2009 - 08:43 #8
Jeg har sat mange widescreen op på MX440 kort uden problemer. Dog skal der altid hentes en driver-update.