Avatar billede azcii Nybegynder
22. januar 2009 - 20:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

7.1 Surround sound

Jeg har lige købt et 7.1 surround sound højtaler sæt min min computer hvor jeg har et HDA XPLOSION 7.1 lydkort.

Men jeg har nogle problemer / ting jeg ikke helt forstår

For at få noget lyd ud skal jeg vælge enheden "Digital output HDA XPLOSION 711" Men der får jeg kun lyd ud gennem mine to baghøjtalere og min sub. Jeg har ikke mulighed for at konfigurere denne enhed.

Hvis jeg vælger "Højtalere HDA XPLOSION 7.1" får jeg ingen lyd overhovedet" men jeg kan konfigurere en helt masse på denne enhed.

Hvordan får jeg lyd ud af alle højtalere?
Avatar billede justrace Novice
22. januar 2009 - 21:00 #1
Prøv at pille stikkene ud og genstart. Sæt derefter højttalerstikkene i igen mens den er tændt.

Den burde så spørge hvad du har sat i stikkene.
Avatar billede azcii Nybegynder
22. januar 2009 - 21:22 #2
Jeg pillede stikkene ud, genstartede og satte stikke i igen da windows har startet helt op. Men kom kom desværre ikke med nogen spørgsmål,

Hvis man kørete lydtest på de forskellige enheder var det igen kun den digitale der ville give lyd og kun på 3 højtalere
Avatar billede azcii Nybegynder
22. januar 2009 - 21:28 #3
Så faldt jeg sku selv over svaret:

Kontrolpanel/Flere Indstillinger/C-Media PCI Audio
Her har man mulighed for at slå S/PDIF-output til og fra. Hvilket åbenbart er at skifte mellem den digitale og analoge enhed.

Eller tak for hjælpen justrace
Avatar billede justrace Novice
22. januar 2009 - 21:30 #4
Selv tak.