Avatar billede keysersoze Guru
21. januar 2009 - 17:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Request.ServerVariables("QUERY_STRING") på Win2008 og IIS7

Jeg har haft et site med en custom 404-side kørende på en IIS6 - fejlsiden har benyttet Request.ServerVariables("QUERY_STRING") til at vise den rigtige side for brugeren.

Nu er siden flyttet til en Win2008 med IIS7 og nu er Request.ServerVariables("QUERY_STRING") konstant tom og der er ingen anden variabel med de informationer jeg skal bruge.

Er dette en indstilling der kan sættes i IIS'en eller hvad kan der gøres her?
Avatar billede jokkejensen Novice
21. januar 2009 - 20:49 #1
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. januar 2009 - 21:16 #2
Du kan lave et check på hvilke variabler du har adgang til. I gammeldags ASP:

  For Each d In Request.ServerVariables
      response.write d & " = " & Request.ServerVariables(d)  & "<br>"
  next

Kan laves tilsvarende i ASP.NET
Avatar billede keysersoze Guru
21. januar 2009 - 21:18 #3
som jeg læser den omhandler det et problem med samtlige post data - i mit tilfælde er det kun QUERY_STRING der er tom, de øvrige indeholder alle det forventlige.
Avatar billede keysersoze Guru
21. januar 2009 - 21:24 #4
Jeg har allerede forsøgt mig med den løkke - men der er ingen andre variabler der indeholder det nødvendige (den nævnte inderholder fx "404;http://domain.dk:80/hovedside/underside" hvor det virker (og hvor hovedside/underside er det vigtige)) og af en eller anden grund fanger løkken ikke alle variabler (fx mangler UNENCODED_URL så måske ligger der andre ukendte muligheder).
Avatar billede keysersoze Guru
21. januar 2009 - 21:26 #5
... ser lige i det samme at UNENCODED_URL er fra IIS4 og tidligere og derfor ikke længere tilgængelig (selvom den stadig returnere et resultat).
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. januar 2009 - 21:51 #6
Det er til brug for et "url-rewriting-hack" ?  Er der ikke bedre metoder i dag?
Avatar billede keysersoze Guru
21. januar 2009 - 22:06 #7
jo - men siden kører stadig gammeldags ASP og der er ikke de store muligheder udover hvad der vistnok er indbygget i IIS7 nu, men det kræver adgang til IIS'en og det er lidt svært hos en webhost hvorfor et ASAPI Filter også er udelukket.

Alternativet er at lægge rewrite-delen over i .NET, men ville helst undgå at skulle skrive noget om.

Domænet kunne begge steder administreres gennem kontrolpanelet Plesk - og den eneste forskel jeg kan se på de to steder er, at i nyeste udgave bliver ændringer i custom errors gemt i en synlig web.config (ved ikke helt hvordan den gjorde i den gamle version, men i hvert fald ikke i en synlig fil) så måske er dette årsagen til forskellen i servervariabler.
Avatar billede keysersoze Guru
21. januar 2009 - 22:22 #8
Om det er en forskel i kontrolpanelet (Plesk), i IIS eller en kombination af flere ting tør jeg ikke sige - men i hvert fald har jeg mulighed for at sætte en responseMode i min web.config som ikke er tilgængelig i Plesk (og altså ikke nødvendig i gammel Plesk/IIS), nemlig ExecuteURL - benytter jeg denne responseMode bliver QUERY_STRING-variablen tilgængelig og så er problemet løst (:

Hvis du har et forslag til bedre url-rewrite metode i klassisk asp og som kan køre på et webhotel er jeg selvfølgelig meget interesseret i at høre mere om det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. januar 2009 - 22:29 #9
Nej, det ved jeg ikke.
Avatar billede keysersoze Guru
22. januar 2009 - 23:35 #10
anyway - jeg må hellere lukke. jokkejensens forslag var til Vista og ikke win2008 - erikjacobsen ledte mig en smule på vej men jeg gætter på at du stadig ikke samler point?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
23. januar 2009 - 08:42 #11
Nej tak.