Avatar billede hoeks Nybegynder
20. januar 2009 - 12:56 Der er 2 kommentarer

vudering af www.zibo.dk/2009

Hej
Jeg er næsten færdig med min nyeste side: www.zibo.dk/2009

Jeg kunne godt tænke mig noget kritik i henhold til design, brugervenlighed og eventuelle stavebøffer.

Mvh Rasmus
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2009 - 14:42 #1
Hej Rasmus

Fint design, jeg kan i hvert fald godt lide det blå, stilrene udseende.

For det første: Hvad er det, der sker, når man klikker på "Velkommen"? Altså overskriften lige over teksten på forsiden.

Og jeg har lige en ordentlig stavebøf af en skrivefejl her: I har skrevet forside-intro-teksten TO gange i forlængelse af hinanden!

Hvad betyder menuen i venstre side, der hedder: "Mest populære"? Hvis den bare viser de sider, der er åbnet flest gange, så er den alt for overflødig - i hvert fald alt for dominerende. Den står ligefrem over den egentlige produktmenu, som man ville være mere interesseret i.

Så klikker jeg på "Madrasser" i produktmenuen. Og her ser jeg så... At ingen af teksterne til nogle af kategorierne giver nogen mening. Det ser ikke helt færdigt ud.

Jeg klikker videre på madras-katergorien "Dynamiske madrasser", og hvad sker der nu? Jeg forstår det ikke helt. Er det meningen, at disse emner/produkter, som der nu er fremkommet øverst i listen, er de dynamiske madrasser, som der er i denne kategori? Det virker lidt mærkeligt, at de står i en liste (uden forklaring, tekst eller lignende), hvor der i samme liste nedenunder stadig står resten af madras-kategorierne. Og der er desuden pludselig kommet en kategori mere: "Baiatrisk", som dog er tom.

Jeg klikker så videre ind på et produkt, og det virker helt fint. Billedet er også godt - I bør dog ændre alt- og title-teksterne på alle Jeres billeder til noget, der passer individuelt til produkterne.
Men der mangler måske en tilbageknap, så man ikke skal forfra igennem menuen.

Jeg vil også lige nævne, at det åbenbart er umuligt at komme tilbage til forsiden (hvis den ikke tilfældigvis var en af de mest populære sider). Der er ikke noget link dertil, og logoet kunne godt have været et sådant link men er det ikke.

Siderne er ikke helt færdige, så når du beder om rettelser på eventuelle stavebøffer, må vi nok vente lidt endnu. Dog kan jeg se, at du flere steder bruger ordet "produkt guide". Dette bør skrives i ét ord, fx: "produkt-guide".

Jeg synes måske, at der er for mange klik igennem madras-kategorien, før man når frem til et produkt. Og fjern hellere den smiley, der er placeret på siden om "Job i Zibo".

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2010 - 00:34 #2
Der kommer vist ikke flere kommentarer med feedback. Skal vi se at få lukket spørgsmålet...