Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
19. januar 2009 - 19:53 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

kan ikke af- eller installer officepakken

Hej.

Jeg har problemer med registeringsdatabasen og kan ikke af-eller installere!!

http://www.eksperten.dk/spm/860266
Har XP

Hvad gør jeg??

MVH BKK
Avatar billede kundbyfc Nybegynder
19. januar 2009 - 20:02 #1
Hej,

Hvad er du vil afinstallere ?
Hvad har du gjort step for step.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
19. januar 2009 - 20:28 #2
Når jeg prover at afinstallere Microsoft Office Enterprise 2007,
skriver den: Produktinstallationen er blevet beskadiget, kør installationsprogrammet igen fra cd, dvd eller en anden original installationskilder.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. januar 2009 - 20:31 #3
Har du ændret de tilladelser som du blev foreslået i det oprindelige spørgsmål?
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
19. januar 2009 - 20:32 #4
jeg kan ikke ændre noget i det.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
20. januar 2009 - 19:46 #5
Jeg for en fejl FEATURE_ADDON_MANAGEMENT kan ikke åbnes: der er opstået en jejl under åbning af nøglen.

Hvad kan forklaringen være på det??
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
20. januar 2009 - 20:06 #6
Nu har jeg fået givet tilladelser der hvor jeg skulle, men den vil stadig ikke installer.
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
20. januar 2009 - 20:09 #7
nu bliver jeg ledt et andet sted hen, men når jeg klikker på den mappe i registreringseditor skriver den  at den ikke kan åbnes.
er det noget jeg kan gøre noget ved?
Kan jeg kobier noget over på den?
Avatar billede vejmand Juniormester
20. januar 2009 - 20:12 #8
Du kan prøve samme løsning som her: http://www.technologyquestions.com/technology/windows-xp/61208-cannot-change-permissions-regedit-feature_addon_management.html

PS: Det er nok ikke så smart du kører videre i to spørgsmål.....
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
20. januar 2009 - 20:15 #9
jeg mangler adgang til FEATURE_RESTRICT_ACTIVEXINSTALL
når jeg prøver at give tilladelse: Du har ikke tilladelse til at se de nuværende tilladelsesindstillinger for FEATURE_RESTRICT_ACTIVEXINSTALL, men du kan foretage ændringer i tilladelserne, men det kan jeg så ikke aligevel
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
20. januar 2009 - 20:49 #10
jeg kan ikke komme vidre med det her de skriver:
Now open a command prompt to use subinacl

Type the following:

cd "c:\program files\Windows Resource Kits\Tools"

hvordan skal det skrives, hvad gør jeg forkert?
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. januar 2009 - 23:12 #11
Prøv at tage et kig på denne side, Den giver dig hjælp et langt stykke af vejen:

http://blogs.msdn.com/astebner/archive/2006/09/04/739820.aspx

Det er ikke nemt, men med lidt tålmodighed vil det lykkes dig.

Dit spørsmål:
Du skal pbne en kommandoprompt, og inde i den skal du skrive dine kommandoer.
Ellers vend tilbage i dette spørgsmål.
Du skal også få lukket dit oprindelige spørgsmål. Dette gør du nemmest ved at sende et svar til dit eget spørgsmål, og derefter acceptere dit eget svar.
Derefter fortsætter du i dette spørgsmål.
Hilsen
Ptj_11
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
21. januar 2009 - 21:29 #12
ved bruger navn skelnes der mellem stor og små bogstaver og mellem rum??
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
21. januar 2009 - 22:03 #13
efter jeg har fulgt linket kan jeg stadig ikke åbne de pågældende nøgler i regesteringsdatabasen og give tilladelse!!
Kan jeg have skrevet noget forkert i den der notepad reset.cmd??
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
21. januar 2009 - 22:06 #14
er der noget der skal skrives om??

cd /d "%programfiles%\Windows Resource Kits\Tools"subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f /grant=system=f /grant=restricted=r /grant=YOURUSERNAME=f /setowner=administrators > %temp%\subinacl_output.txtsubinacl /keyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f /grant=system=f /grant=restricted=r /grant=YOURUSERNAME=f /setowner=administrators >> %temp%\subinacl_output.txtsubinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f /grant=system=f /grant=users=r /grant=everyone=r /grant=restricted=r /setowner=administrators >> %temp%\subinacl_output.txtsubinacl /keyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f /grant=system=f /grant=users=r /grant=everyone=r /grant=restricted=r /setowner=administrators >> %temp%\subinacl_output.txtsubinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f /grant=system=f /grant=users=r /setowner=administrators >> %temp%\subinacl_output.txtsubinacl /keyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f /grant=system=f /grant=users=r /setowner=administrators >> %temp%\subinacl_output.txt
subinacl /subdirectories %programfiles%\ /grant=administrators=f /grant=system=f /grant=users=e >> %temp%\subinacl_output.txt
subinacl /subdirectories %windir%\ /grant=administrators=f /grant=system=f /grant=users=e >> %temp%\subinacl_output.txt
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. januar 2009 - 22:21 #15
Det tror jeg ikke. Der er jo ikke tale om adgangskoder, så jeg vil mene, at det er ligegyldigt.
Men du skal huske, at det ikke kun er dit brugernavn, der skal ændres, du skal også ændre "administrators" til "administratorer" og "users" til "brugere".
Du vil måske på et tidspunkt se en rød bjælke i toppen af dit "dosvindue". Bare lad scriptet køre videre, den skal nok blive færdig. Hvis du læser de forskellige indlæg på bloggen, vil du se, at de er en, der har ventet i rigtig mange timer, på at det skulle blive færdigt.
Du kan også først prøve, at starte maskinen op i fejlsikret tilstand, logge på som administrator, men jeg tvivler på, at det ændrer ret meget, da du sikkert har mistet dine administratorrettigheder hele vejen igennem. Men hvis du kommer på som administartor, så prøv om, du kan få lov til at oprette en ny bruger, som du gør til medlem af administartorgruppen. Jeg tror som sagt ikke ret meget på den mulghed, men det er da et forsøg værd. Det kan være, at du kan få lov til at installere med den konto.
Hilsen
Ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. januar 2009 - 22:27 #16
Nu blev jeg lige overhalet af dine nye indlæg. Jeg svarede på 22.03.30. Men mit sidste indlæg svarer faktiskpå dine nye spørsmål:
Altså "administartors" til "administartorer" "YOURUSERNAME" til din logonbrugerkonto, og "users" til "brugere".
Jeg håber ikke, at du sidder og skriver hele scriptet, der er et link til en side, hvor du kan downloade det i et hug.
/ptj_11
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
21. januar 2009 - 22:33 #17
Når jeg kørere reset.cmd er den færdig så hurtigt at jeg tror at der er en fejl et sted i teksten, men hvor.
eller kan det være at det program ikke virker rigtigt?
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
21. januar 2009 - 22:39 #18
Er det et link der ligger har i spørgsmålet??
Eller vil du lige ligge det ind??
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. januar 2009 - 23:05 #19
Ja, undskyld, jeg glemte at skrive, at det var et link i bloggen.

http://astebner.sts.winisp.net/Tools/reset.cmd.txt

Jeg kan forstå, at af det du skriver, at du aktiverer reset.cmd inde fra windows, evt. fra stifinder.
Det er forkert. Du skal starte en dos-boks:
Klikpå knappen "Start" og vælg "kør". Her skriver du i linien "Åbn" CMD, og klikker "OK".
Dette åbner dos-boksen.
I denne skriver du stien til der, hvor du har gemt din fil "Reset.cmd".
F. eks. c:\Programmer\Windows Resource Kits\Tools\Reset.cmd.
Dette starter programmet op i dos-boksen, og du kan få lov til at se, hvad resultat scriptet kommer frem til.
Når det er kørt færdigt, så går du ind i stifinder, og henter logfilen, som ligger på denne adresse:c:\Documents and Settings\Dit LogonNavn\temp\subinacl_output.txt.

I denne txt-fil kan du se det samme som i dos-boksen, men det er lidt nemmere at overskue.
Du kan evt. oploade denne fil her, så skal jeg se, om jeg kan udlede noget fornuftigt fra den.

/Ptj_11
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
22. januar 2009 - 19:17 #20
Her er lige noget at kigge igennem. MVH. BKK

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Brian Larsen>c:programmer\windows resource kits\tools\
reset.cmd
Den angivne sti blev ikke fundet.

C:\Documents and Settings\Brian Larsen>cd /d c:programmer\windows resource kits\
tools\reset.cmd
Den angivne sti blev ikke fundet.

C:\Documents and Settings\Brian Larsen>c:reset.cmd

C:\Documents and Settings\Brian Larsen>cd /d "\Windows Resource Kits\Tools"
Den angivne sti blev ikke fundet.

C:\Documents and Settings\Brian Larsen>subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /gr
ant=Administratorer=f /grant=system=f /grant=restricted=r /grant=Brian Larsen=f
/setowner=Administratorer  1>C:\DOCUME~1\BRIANL~1\LOKALE~1\Temp\subinacl_output.
txt
'subinacl' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil.

C:\Documents and Settings\Brian Larsen>subinacl /keyreg HKEY_CURRENT_USER /grant
=Administratorer=f /grant=system=f /grant=restricted=r /grant=Brian Larsen=f /se
towner=Administratorer  1>>C:\DOCUME~1\BRIANL~1\LOKALE~1\Temp\subinacl_output.tx
t
'subinacl' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil.

C:\Documents and Settings\Brian Larsen>subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /g
rant=Administratorer=f /grant=system=f /grant=brugere=r /grant=everyone=r /grant
=restricted=r /setowner=Administratorer  1>>C:\DOCUME~1\BRIANL~1\LOKALE~1\Temp\s
ubinacl_output.txt
'subinacl' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil.

C:\Documents and Settings\Brian Larsen>subinacl /keyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /gran
t=Administratorer=f /grant=system=f /grant=brugere=r /grant=everyone=r /grant=re
stricted=r /setowner=Administratorer  1>>C:\DOCUME~1\BRIANL~1\LOKALE~1\Temp\subi
nacl_output.txt
'subinacl' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil.

C:\Documents and Settings\Brian Larsen>subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /gr
ant=Administratorer=f /grant=system=f /grant=brugere=r /setowner=Administratorer
  1>>C:\DOCUME~1\BRIANL~1\LOKALE~1\Temp\subinacl_output.txt
'subinacl' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil.

C:\Documents and Settings\Brian Larsen>subinacl /keyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant
=Administratorer=f /grant=system=f /grant=brugere=r /setowner=Administratorer  1
>>C:\DOCUME~1\BRIANL~1\LOKALE~1\Temp\subinacl_output.txt
'subinacl' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil.

C:\Documents and Settings\Brian Larsen>subinacl /subdirectories C:\Programmer\ /
grant=Administratorer=f /grant=system=f /grant=brugere=e  1>>C:\DOCUME~1\BRIANL~
1\LOKALE~1\Temp\subinacl_output.txt
'subinacl' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil.

C:\Documents and Settings\Brian Larsen>subinacl /subdirectories C:\WINDOWS\ /gra
nt=Administratorer=f /grant=system=f /grant=brugere=e  1>>C:\DOCUME~1\BRIANL~1\L
OKALE~1\Temp\subinacl_output.txt
'subinacl' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,
et program eller en batchfil.

C:\Documents and Settings\Brian Larsen>c:programmer\windows resource kits\tools\
reset.cmd
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
22. januar 2009 - 19:22 #21
det ser ud til at subinacl skal ændres til noget andet men hvad???
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
22. januar 2009 - 19:29 #22
mon det er en virus der er kommet ind, og er til at ødelægge office??
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
22. januar 2009 - 20:06 #23
skriver jeg noget forkert??

C:\Documents and Settings\Brian Larsen>c:\programmer\windows resource kits\tools

'c:\programmer\windows' blev ikke genkendt som en intern eller ekstern kommando,

et program eller en batchfil.

C:\Documents and Settings\Brian Larsen>c:\programmer\windows resource kits\tools
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
22. januar 2009 - 20:11 #24
undskyld at jeg bomber ind med beskeder.
Jeg har oprettet en ny bruger med admin, og nu er den igang med at resete.cmd.
så måske er der håb nu!
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
22. januar 2009 - 23:07 #25
Det var det jeg fik ud af det:

C:\Documents and Settings\Tina>cd "c:\programmer\windows resource kits\tools"

C:\Programmer\Windows Resource Kits\Tools>reset.cmd

C:\Programmer\Windows Resource Kits\Tools>cd /d "\Windows Resource Kits\Tools"
Den angivne sti blev ikke fundet.

C:\Programmer\Windows Resource Kits\Tools>subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER
/grant=Administratorer=f /grant=system=f /grant=restricted=r /grant=Brian Larsen
=f /setowner=Administratorer  1>C:\DOCUME~1\Tina\LOKALE~1\Temp\subinacl_output.t
xt

Elapsed Time: 00 00:00:00
Done:        0, Modified        0, Failed        0, Syntax errors        1
Last Syntax Error:WARNING : /grant=brian : Error when checking arguments - HKEY_
CURRENT_USER

C:\Programmer\Windows Resource Kits\Tools>subinacl /keyreg HKEY_CURRENT_USER /gr
ant=Administratorer=f /grant=system=f /grant=restricted=r /grant=Brian Larsen=f
/setowner=Administratorer  1>>C:\DOCUME~1\Tina\LOKALE~1\Temp\subinacl_output.txt

Elapsed Time: 00 00:00:00
Done:        0, Modified        0, Failed        0, Syntax errors        1
Last Syntax Error:WARNING : /grant=brian : Error when checking arguments - HKEY_
CURRENT_USER

C:\Programmer\Windows Resource Kits\Tools>subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE
/grant=Administratorer=f /grant=system=f /grant=brugere=r /grant=everyone=r /gr
ant=restricted=r /setowner=Administratorer  1>>C:\DOCUME~1\Tina\LOKALE~1\Temp\su
binacl_output.txt

Elapsed Time: 00 00:00:00
Done:        0, Modified        0, Failed        0, Syntax errors        1
Last Syntax Error:WARNING : /grant=everyone=r : Error when checking arguments -
HKEY_LOCAL_MACHINE

C:\Programmer\Windows Resource Kits\Tools>subinacl /keyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /g
rant=Administratorer=f /grant=system=f /grant=brugere=r /grant=everyone=r /grant
=restricted=r /setowner=Administratorer  1>>C:\DOCUME~1\Tina\LOKALE~1\Temp\subin
acl_output.txt

Elapsed Time: 00 00:00:00
Done:        0, Modified        0, Failed        0, Syntax errors        1
Last Syntax Error:WARNING : /grant=everyone=r : Error when checking arguments -
HKEY_LOCAL_MACHINE

C:\Programmer\Windows Resource Kits\Tools>subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT
/grant=Administratorer=f /grant=system=f /grant=brugere=r /setowner=Administrato
rer  1>>C:\DOCUME~1\Tina\LOKALE~1\Temp\subinacl_output.txt

Elapsed Time: 00 00:06:33
Done:  102020, Modified  102020, Failed        0, Syntax errors        0
Last Done  : HKEY_CLASSES_ROOT\{5B2CA9AA-CF01-47EC-937B-B93F67859FD4}\ProxyStubC
lsid32

C:\Programmer\Windows Resource Kits\Tools>subinacl /keyreg HKEY_CLASSES_ROOT /gr
ant=Administratorer=f /grant=system=f /grant=brugere=r /setowner=Administratorer
  1>>C:\DOCUME~1\Tina\LOKALE~1\Temp\subinacl_output.txt

Elapsed Time: 00 00:00:00
Done:        1, Modified        1, Failed        0, Syntax errors        0
Last Done  : HKEY_CLASSES_ROOT

C:\Programmer\Windows Resource Kits\Tools>subinacl /subdirectories C:\Programmer
\ /grant=Administratorer=f /grant=system=f /grant=brugere=e  1>>C:\DOCUME~1\Tina
\LOKALE~1\Temp\subinacl_output.txt

Elapsed Time: 00 00:10:07
Done:    27657, Modified    26304, Failed    1353, Syntax errors        0
Last Done  : C:\Programmer\xerox\nwwia
Last Failed: C:\Programmer\Windows Sidebar\Gadgets\Norton.Gadget\images\frames\r
ed.png - SetKernelObjectSecurity Error : 5 Adgang nµgtet.

C:\Programmer\Windows Resource Kits\Tools>subinacl /subdirectories C:\WINDOWS\ /
grant=Administratorer=f /grant=system=f /grant=brugere=e  1>>C:\DOCUME~1\Tina\LO
KALE~1\Temp\subinacl_output.txt

Elapsed Time: 00 00:13:45
Done:    24829, Modified    24801, Failed      28, Syntax errors        0
Last Done  : C:\WINDOWS\WinSxS\x86_System.EnterpriseServices_b03f5f7f11d50a3a_2.
0.0.0_x-ww_7d5f3790\System.EnterpriseServices.Wrapper.dll
Last Failed: C:\WINDOWS\system32\drivers\symtdi.sys - SetKernelObjectSecurity Er
ror : 5 Adgang nµgtet.

C:\Programmer\Windows Resource Kits\Tools>
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
22. januar 2009 - 23:23 #26
har lige prøvet at installer på ny men vil ikke, kan jeg gøre mere, eller er det at geninstaller windows??
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. januar 2009 - 00:03 #27
Hej BKdideriksen.

Je har lige haft skrevet og afsendt et megalangt indlæg til dig, men hvor prokker det er blevet af ved jeg ikke.

Hvis du gerne vil have lidt hjælp på første hånd, såsmid en mail med kontaktoplysninger til koegekom@hotmail.com, så skal jeg hjælpe dig.
Men det bliver først fredag efter 17.00 17.30. Lige nu er det hundens luftetid og dernæst nattesøvn.

/Ptj_11
Avatar billede vejmand Juniormester
23. januar 2009 - 00:12 #28
ptj_11 >> Det med lange indlæg som forsvinder, det har vi vist alle prøvet.
Jeg har lært, hvis det er lange indlæg, at skrive dem i et tekstbehandlingsprogram først, og så copy/paste herind.
Det er rigtig rigtig surt, når et langt indlæg forsvinder.

PS: Det var godt du kom ind over i dette spørgsmål, vi er langt uden for hvor min viden rækker.  :-)
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
23. januar 2009 - 09:05 #29
ptj_11>> Hvis du mener at der er håb for at få den til at virke, vil jeg gerne prøve med første hånd, er det ok med MSN? også prøve en gang i dag ca. kl.19.00?

Mvh.BKK
Avatar billede ptj_11 Forsker
23. januar 2009 - 17:23 #30
Vejmand>> Det er anden gang, jeg prøver det, så jeg vil nok benytte mig af din metode, hvis det bliver nødvendigt igen.
Det er såmænd ikkke fordi, at det er så svært at forstå. Det er almindelig scriptning, men derfra og så til at forstå rækkevidden af scriptets virkning, det er så en anden sag.
Hvad scriptet gør er egentligt enkelt nok at forstå, men hvad det evt. betyder for åbning af sikkerhedshuller, det er straks en anden sag.
Hvis man benytter dette script, så må det nok være på eget ansvar.
Dog det stammer fra en ansat programmanager fra Microsoft, så mon ikke han har kvalitetssikret det i sit bagland.

Du skal såmænd ikke nedgøre dit eget niveau. Jeg mener, at der plejer at være god kvalitet i dine indlæg.

/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. januar 2009 - 20:24 #31
Her er svaret.
Subinacl gjorde noget af arbejdet, resten klarede Bkdideriksen selv.

/ptj_11
Avatar billede bkdideriksen Nybegynder
26. januar 2009 - 19:57 #32
Det var super godt at vi fik det løst.

Løsningen var lidt utydelig, men en stor del af løsningen var som sagt Subinacl
Til sidst var det en sanligning mellem en ok og den def. pc!

Løsningen var at i regedit under hkey_local_machine\software\microsoft\internet explorer\main\featurecontrol,
under tilladelser,
avanceret: er der på den ok pc 5 forskellig navne, under arvet fra hedder machine\software.
De samme var der også på den def. pc, men der var så dobbelt af alle navnene og det andet sæt hed så noget andet under Arvet fra, som jeg så ikke kan huske, men jeg slettede dem som var i overskud, der efter virkede det igen! slut