Avatar billede jberiksen Nybegynder
19. januar 2009 - 13:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Find post

Hej

Jeg har en tabel Sager hvor jeg har nogle felter bl.a. SagsId der er autonummereret og Sagsnummer som er en værdi jeg har tildelt.

I min form har jeg et tekst felt hvor jeg ønsker at indtaste mit sagsnummer og så kommer sagsoplysninger frem i de felter i formen.

Det er nok et eller andet med, at jeg pga sagsnummeret skal finde det tilhørende SagsId og så bruge den til noget findrecord eller hvad sådan noget hedder. Håber en kan hjælpe mig lidt.
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2009 - 13:31 #1
Hvis du vil saøge i samme form, kan du bruge denne:

Dim vara As String
vara = InputBox(Prompt:="Indtast Sagsid.", Title:="Find Sagsid.",Default:="")
DoCmd.GoToControl "Sagsid"
DoCmd.FindRecord vara, acEntire, False, , True, acCurrent, True
Avatar billede mugs Novice
19. januar 2009 - 13:32 #2
Hvis det er i en anden form:

DoCmd.OpenForm "Form2"
Forms!Form2!Sagsid.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me!Sagsid
Avatar billede mugs Novice
25. januar 2009 - 15:17 #3
Tak for point :o)