Avatar billede fredo Nybegynder
19. januar 2009 - 11:30 Der er 2 kommentarer

Hvordan tæller jeg antallet af resultater fra et bestemt år

Hej,

Jeg har en kolonne med datoer fra forskellige år (se eks. nedenfor). Datoerne er skrevet i formatet dd-mm-yyyy. Jeg ønsker at tælle antallet af resultater fra et bestemt år. Hvordan løses det bedst?

Jeg anvender Excel 2003

Eks.
  Kolonne A

/Fredo
Avatar billede vejmand Juniormester
19. januar 2009 - 12:32 #1
=SUMPRODUKT(--(ÅR(A1:A5)=2003))
Avatar billede fredo Nybegynder
19. januar 2009 - 15:53 #2
jeg har allerede forsægt med SUMPRODUKT, men det giver desværre en "#VÆRDI"-fejl. Datoerne i kolonne A er ikke skrevet direkte ind i kolonnen, men fremkommer vha. en formel, der beregner de enkelte datoer. I nogle tilfælde vil der ikke være en dato og enkelte celler er derfor tomme.

Nogle idéer til, hvordan problemet kan løses?