Avatar billede learning_still Nybegynder
17. januar 2009 - 17:35 Der er 5 kommentarer

Kan jeg se TV på en bærbar i køkkenet?

Her fra efteråret skal man jo enten have et nyt TV eller en lille boks i forbindelse med hvert tv. Dags dato har vi et lille 7 tommers TV på køkkenbordet og det vil vi egentlig hellere erstatte med en lille ultra-bærbar som så forhåbentlig OGSÅ kan vise TV.

Men hvad skal der til?
Dels for at streame et TV signal til den bærbare?, og
Dels for at den bærbare kan vise noget fornuftigt?

Håber forklaringen er til at forstå.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. januar 2009 - 17:42 #1
Du skal enten have Kabel TV eller en digital box. På en Bærbar skal du desuden
have en TV modtager til USB stik. Med mindre du vil nøjes med at se TV over internettet - hvis du har det.
Avatar billede learning_still Nybegynder
17. januar 2009 - 18:00 #2
Jeg har både bredbånd og en trådløs router. Reelt set håber jeg at jeg kan NØJES med at sætte strøm til den bærbare, og så "via nogen andre dimser" kan jeg sende et antennesignal til dén. Det er muligt at det er noget optimistisk, datahastighed etc. Men det ville jo være smart at undgå et fysisk antennekabel.

Omvendt ved jeg også godt at dags dato bliver der streamet for lidt TV over internettet til at jeg kan nøjes med det. Så jeg slipper nok ikke for "et andet sted" at haven en omformer boks knyttet til et antenneudtag.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. januar 2009 - 18:09 #3
Hvis du har trådløs router i din bærbare må du kunne se web-tv på den. Men hvis
du vil se alm. TV, skal du have både USB tv-kort (kan vel købes til digital) og
en antenne. Og så er den vist ikke så bærbar mere. Var det ikke smartere, at købe
et lille TV, som kan køre digitalt, så du kun skal bruge en antenne?
Avatar billede learning_still Nybegynder
18. januar 2009 - 12:41 #4
Jeg vil jo gerne BÅDE kunne se TV OG surfe på nettet.
Er der ikke andre som har gode ideer?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2009 - 11:19 #5