Avatar billede lexkorbs Nybegynder
15. januar 2009 - 22:07 Der er 11 kommentarer

Skal bruge høj hastighed - Hosting

Hej folkens.
Jeg har brugt måneder på at lede efter en udbyder der kan give mig bredbånd med en hastighed på mindst 50mb download, 10mb upload men det ser næsten ud som om man ikke KAN få det?

Jeg har brug for det pga. opstart af hosting service, og jeg kan ikke få fibernet.

Så mine spørgsmål er:
- Kan man få over 2mb upload på bredbånd, i så fald hvor meget?
- Hvis ikke hvordan gør man så?
    - Skal man købe flere forbindelse, i så fald, hvordan styrer jeg så dét, da jeg jo får mere en én ip?

Irrelevante spørgsmål i forhold til debatten, som jeg godt kunne bruge svar på hvis nu nogen ved noget eller kender nogle links:
- Hvad er en DNS server, hvis jeg fik sat en op, hvad bruges den så til?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2009 - 22:20 #1
En DNS server oversaetter mellem IP navne og IP numre.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2009 - 22:22 #2
Hvis du skal igang med noget hosting var det saa ikke en ide at leje dig ind et sted
som har rack skabe, koeleanlaeg, hurtig internet etc. og du kun skal smide systemer
i rack skabet og administrere systemerne ?
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
16. januar 2009 - 17:51 #3
^ Eksempler?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2009 - 18:20 #4
Det er ikke et omraade jeg er ekspert paa.

Men jeg mener at http://interxion.dk/ er store inden for det omraade.
Avatar billede justrace Novice
16. januar 2009 - 22:24 #5
Der er et par ting jeg syntes "underlige", i forhold til at du vil i gang med noget hosting service.

Downloadhastighed? Såvidt jeg ved er det den anden vej trafikken går når vi taler om hosting. Selvfølgelig kan det være en fordel hvis det er noget helt speciel hosting som betyder meget stor lagerplads, og derved upload til serverne, som kunderne køber.

Flere forbindelser, flere IP-adresser? Ja, det kan da være en løsning, men det bliver i praksis dyrt da du skal have eks. TDC til at grave et kabel ind for hver da et sæt kobber ikke kan trække mere end en linie.

Hvad angår IP-adresserne er det jo ligegyldigt, eller nærmere en fordel, da det jo bare er DNS der skal sættes op, og det skulle det alligevel.

DNS-server: Du har sikkert ikke brug for en, og hvis, så er det noget der skal gennem en godkendelsesprocess, og kræver, så vidt jeg ved, mere end en enkelt, og ikke på samme fysiske adresse.

Sidst, men ikke mindst, syntes jeg at det er noget vovet at ville starte sådan noget op uden at vide noget så banalt og grundlæggende som hvad DNS er for en størrelse.
http://da.wikipedia.org/wiki/Domain_Name_System
Avatar billede it-dk Nybegynder
16. januar 2009 - 23:23 #6
Som arne_v siger findes der steder (co-location) hvor du kan sætte dit udstyr op hos f.eks. jay.net eller fuzion.dk

Derudover kan du jo anvende gratisdns.dk som dns udbyder.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2009 - 23:43 #7
jay.net er også et af de navne man tit hører.
Avatar billede lexkorbs Nybegynder
20. januar 2009 - 10:13 #8
Tak for svarene folkens, selvom jeg egentlig gerne ville vide præcis hvordan jeg SELV kunne få højhastighedsinternet :)
Avatar billede it-dk Nybegynder
20. januar 2009 - 10:42 #9
En af måderne er vel at du ser om f.eks. dit elselskab kan levere fiber til din adresse eller evt noget gennem et teleselskab som TDC, Telia, GlobalConnect osv.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2009 - 15:13 #10
Du ringer til erhvervs afdelingen hos et teleselskab.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. januar 2009 - 15:13 #11
Jeg tror ikke at en hjemme loesning - heller ikke fiber - kan bruges.