Avatar billede giismo Novice
15. januar 2009 - 13:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

trådløst net adgang

her kommer en lidt længere historie, håber i gider ta jeg tid til at læse den, er selv på bar bund nu, har næsten prøvet alt tænkeligt.

igår onsdag, ved en middags tid mistede jeg forbindelsen til internettet på mine 3 computere, alle køre på trådløst d-link, det viste sig så at min internetudbyder (arrownet) havde fået klippet et kabel over, det har de så arbejdet på hele natten, og det bliv genoprettet her i morges.

efter forbindelsen kom igen, gik 2 at computerne på det trådløse net uden problemer, men det sidste kom ikke på nettet, og det er den stadig ikke kommet.

er der nogen der har en god ide til hvad der kunne være sket, alle 3 computere er opsat på samme måde, køre med Win Xp pro, køre med samme drivere og det hele, forbindelsen mellem computeren og routeren er der og fuld styrke på.

jeg har prøvet næsten alt.

ping IP, Ok
ping routeren, OK
ping google.dk, kunne ikke finde værten
automatisk registering til/fra
genstartet router og modem
undersøgt om explore stod offline
kørt direkte igennem modem med kabel
diagnose at forbindelses problemer

uanset hvad jeg har gjort, kan den ikke komme på internettet, nogen der har en god ide om hvad der kunne være gået galt, eller hvad fejlen kan være.

bombeder mig endelig med muligheder.

der er 200point til den der komme med løsningen.

skyd løs
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. januar 2009 - 15:47 #1
Sluk for router og modem, men denne gang tænder du først for modem. Først modem har booted færdigt, tænder du for routeren.
Avatar billede giismo Novice
15. januar 2009 - 16:02 #2
er prøvet 4-5 gange uden held. kunne forestille med det kunne være noget med DNS at gøre, men det her jeg ikke rigtig forstand på, så tør ikke røre ved det, med mindre der er en der kommer en en forklaring/guide til hvad jeg evt. kunne gøre ved DNS

ellers tak for svaret.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. januar 2009 - 16:07 #3
Har du Vista kørende på maskinen, kunne du prøve diagnose programmet i den.

Sidste forslag i diagnose programmet er som regel en nulstilling af netværkskortet. Hvordan/om det kan gøres på command line ved jeg ikke.
Avatar billede giismo Novice
15. januar 2009 - 16:09 #4
som der står i mit spørgsmål er det afprøvet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. januar 2009 - 16:24 #5
Hvilken IP har maskinen i ipconfig /all ?

Prøv:
netsh interface ip delete arpcache
Det kan jo være at der er fejl i denne, og den kikker i den inden den går til routeren.

eller:
netsh int ip reset [logfilnavn]
Svarer til af og geninstallation af TCP/IP
Avatar billede giismo Novice
15. januar 2009 - 16:31 #6
ip = 192.168.0.100
undernetmaste = 255.255.255.0
gateway = 192.168.0.1
DHCP-server = 192.168.0.1
DNS-server = 192.168.0.1

logfilnavn, hvad er det. ???

netsh interface ip delete arpcache, gik igennem med OK
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. januar 2009 - 17:33 #7
Det bestemmer du. Det er for at du kan finde den, hvis du vil se hvad den gjorde. Som jeg husker det, så vil kommandoen ikke køre uden filnavnet.
Avatar billede giismo Novice
15. januar 2009 - 18:42 #8
jeg har løst problemet.

ellers tak for hjælpen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. januar 2009 - 02:59 #9
Og hvad var så løsningen ? ?
Avatar billede giismo Novice
16. januar 2009 - 07:34 #10
det viste sig det var en konflikt i gullgaurd