Avatar billede sollie Nybegynder
14. januar 2009 - 16:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Omvendt table rækkefølge.

Hej Alle sammen.
Jeg er igang med at lave et website i PHP hvor jeg bruger databasen MySQL.
Sagen er den at et af de ting jeg bruger databasen til, ikke det eneste, men en af dem, er at kunne give informationer omkring nye elementer, ændringer og ligende. Disse ting skal vises med den seneste data først.
Her vil jeg gerne vide om man enten kan læse en MySQL table baglænds eller om man kan indsætte informationer ind i den før nogle allerede eksisterende data.
Hvis bare en af delende er mulige vær venlig at enten skrive hvorledes det gøres eller smid et link til et website hvor dette evt. kunne beskrives, da jeg selv har søgt på google og ikke kunne finde noget.
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
14. januar 2009 - 16:18 #1
når du laver en query skal du skrive "order desc" til sidst.
Avatar billede sollie Nybegynder
14. januar 2009 - 19:54 #2
Kan du venligst komme med et eksempel for jeg har prøvet at teste det men jeg kan ikke få det til at virke ordentligt, så jeg må oplagt have misforstået din kommentar. :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. januar 2009 - 19:58 #3
Fx:

  SELECT navn,alder FROM personer ORDER BY alder DESC

Så kommer personerne i faldende rækkefølge mht alder.
Avatar billede sollie Nybegynder
15. januar 2009 - 09:27 #4
Ok, hvis I lægger et svar hver kan I få jeres point's. :-)
Tak for hjælpen
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
15. januar 2009 - 10:08 #5
Giv dem til Erik, der var jo en syntaks fejl i mit svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. januar 2009 - 10:33 #6
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede sollie Nybegynder
15. januar 2009 - 17:06 #7
Hvis ingen af jer vil have disse point's tager jeg dem selv. Jeg lader spørgsmålet så åbent til imorgen eftermiddag, hvis der ikke er nogen svar tager jeg selv tilbage igen.
:-)