Avatar billede 49jensen Nybegynder
11. januar 2009 - 22:53 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Reference til tællere.

Jeg har en tabel med et felt ”RegNo.” og et felt ”LogNo”, samt nogle tællere ”TblSEL” og ”TblSEM”.
Mit spørgsmål er følgende:
Kan det lade sig at relatere tabellerne på en sådan måde, at hvis jeg indtaster ”SEL” i feltet ”RegNo” vil kunne få en reference til nummeret i tæller ”TblSEL” i feltet ”LogNo”
Tællerne tæller +1 hver gang de aktiveres.
Avatar billede mugs Novice
12. januar 2009 - 06:54 #1
Du kan vel bruge en DLookUp i en forespørgsel eller i VBA.
Avatar billede 49jensen Nybegynder
14. januar 2009 - 13:21 #2
Har været væk fra computeren i et par dage.
Jeg prøver og vender tilbage.
Avatar billede 49jensen Nybegynder
14. januar 2009 - 16:50 #3
Umiddelbart kan jeg ikke få det til at virke.
Jeg kan få "tæller nr" overført til "LOG NO" men så kan jeg ikke få opdatering af tæller til at virke.
Avatar billede mugs Novice
14. januar 2009 - 18:07 #4
Syntaksen er:

Udtryk1: DLookUp("[Gade]";"Tabel2";"[ID]=" & [ID])

Her henter du feltet Gade fra Tabel2 hvor feltet ID er ens i begge tabeller.
Avatar billede 49jensen Nybegynder
14. januar 2009 - 21:08 #5
Det får jeg ikke til at virke,jeg får en syntaksfejl, det er højst sansynligt i kriteriet som jeg laver fejl. Jeg har været nødt til at lave en "Tabel" med felterne
"AC Reg" og "Nr" så jeg skal jo bruge det "Nr" som svarer til den indtastede "AC Reg" i Formlen.
Avatar billede mugs Novice
14. januar 2009 - 21:15 #6
Jeg kan sende dig nogle eksempler på DLookUp. Blot læg din e-mail
Det er vigtigt at vide hvilke felttyper du arbejder med.
Avatar billede 49jensen Nybegynder
14. januar 2009 - 21:35 #7
Jeg har lavet en test db hvor jeg har sat koderne ind det kan være du kan se på den hvis jeg sender den.
Avatar billede mugs Novice
14. januar 2009 - 21:47 #8
Ok - mugs snabelting mail.dk

Men husk jeg bruger 2002
Avatar billede 49jensen Nybegynder
14. januar 2009 - 22:28 #9
Jeg har sendt den zip i 2002
Avatar billede mugs Novice
15. januar 2009 - 18:35 #10
Returneret.
Avatar billede mugs Novice
16. januar 2009 - 21:12 #11
Efter en større misforståelse fra min side, lykkedes det at komme i mål.
Avatar billede 49jensen Nybegynder
16. januar 2009 - 21:26 #12
Endnu engang tak og point