Avatar billede side1 Novice
11. januar 2009 - 20:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Min side bliver ikke optaget i google

Jeg har en side der ikke bliver optaget i google. Den har været oppe et pr år nu, men der sker ikke noget. Jeg regner med at det er fordi at den foringe ejer at domæner har lavet et eller andet så den er blivet bannet. Siden er http://www.turistbureau.dk/.

Hvad gør jeg for at få google til at optage den?.
Avatar billede olebole Juniormester
11. januar 2009 - 20:45 #1
<ole>

Med 419 markup-fejl, kan det meget vel tænkes, Google har svært ved at finde rundt i, hvad der er hvad:
    http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.turistbureau.dk%2F&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0&ss=1&verbose=1

Links som dette kan Google heller ikke bruge til noget:
          <td class=knap onclick='document.location="rejse/Zoologisk_have/"'>
    <DIV CLASS="knap01">
<DIV CLASS="tekst_12F_v2">Gå til side</DIV>
</DIV>
    </td>

I det hele taget er indholdet elendigt struktureret. Læs evt. brugeren bufferzone's artikler om SEO her på Eksperten

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2009 - 20:45 #2
Du kan eventuelt skrive den ind her: http://www.google.com/addurl/

Jeg kender ikke ret meget til SEO, men jeg plejer at tilføje domæner der.
Avatar billede side1 Novice
11. januar 2009 - 21:45 #3
Problemet er ikke om google kan finde ud af at indeksere min opbygning. Problemet er af ikke engang hovedsiden www.turistbureau.dk bliver optaget på google. Jeg har prøvet http://www.google.com/addurl/ uden resultat
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. januar 2009 - 21:54 #4
Google vælger selv hvad den vil optage. Det er ikke en menneskeret at blive indekseret af Google. Det gør Google, efter sigende, for at få kvalitetsresultater, når man anvender Google.

Din side er måske ikke så interessant!

Lad os nu tage at søge efter "Et slot er betegnelsen for en residensbygning af"  (med dobbeltstroffer på http://yahoo.com/ - ja - så er du der. Tryk så på linket "repeat the search with the omitted results included." Så kommer der over 20 sider fra dit site med sådan ca. samme indhold. Det er slet ikke sikkert Google synes om det.

Det kan også være noget helt andet, selvfølgelig. Der er heller ikke så mange, der linker til dig.

Hvis nu din side var interessant for almindelige brugere, så kom det måske af sig selv ;)
Avatar billede side1 Novice
11. januar 2009 - 22:17 #5
Det er ikke på grund at indhold den ikke bliver optaget. Tro mig jeg har gennem tiden fået optaget mange sider uden problemer, nogen helt uden indhold. Som minimun burde hovedsiden kunne findes ved at skrive: site:turistbureau.dk, når dette ikke sker må det være fordi den er banned. Spørgsmålet er hvordan man får fjernet et ban så en tidigere domæne ejer har påført.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. januar 2009 - 22:20 #6
Duplicate content: http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=66359
Og ellers er det da en god idé at følge opfordringen: https://www.google.com/webmasters/tools/docs/en/about.html

Men altså: der er jo ikke noget reelt indhold på det site, vel? Det er mere end undskyldning for at vise reklamer.
Avatar billede olebole Juniormester
11. januar 2009 - 22:22 #7
Måske, det ville være en god idé, om du troede lidt på folk, der lever af det her - i stedet for at fortælle dem, hvad de skal tro. Hvorfor spørger du mon om noget, du er for klog til at lære noget om?

Uanset, om siden er blevet banned eller ej, vil det være et under, om den bliver tillagt nogen somhelst værdi - og dermed indekseret.

Derudover er der ingen her, der bestemmer, hvem der kan få løftet en evt. ban - og hvem der ikke kan. Skriv til Google og spørg ... det dem, der bestemmer, hvad der sker
Avatar billede olebole Juniormester
11. januar 2009 - 22:24 #8
"Det er ikke på grund at indhold den ikke bliver optaget" >> Du tager fejl: Med den udprægede mangel på indhold er der ingen grund til, den skulle blive optaget  ;o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. januar 2009 - 22:27 #9
Og hvis jeg vil læse noget om den lille havfrue, vil jeg da foretrække http://da.wikipedia.org/wiki/Den_lille_Havfrue i stedet for at læse den samme tekst på: http://www.turistbureau.dk/rejse/Den_lille_havfrue/
Avatar billede side1 Novice
12. januar 2009 - 08:49 #10
Det er ikke fordi jeg ikke lytter, men i dette tilfælde ved jeg at det ikke er indholdet. Jeg har som forsøg prøvet at køre siden op på et andet domæne, og siderne blev indekseret.

Ingen tvivl om at indhold har en del af sige i google, men det er nu primært omkring placering i søgeresultater.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
12. januar 2009 - 11:26 #11
Hvis siden er bannet kan du anmode om at blive indekseret igen ved at skrive til google, men vær opmærksom på at du kun har EN chance!

Hvis du har noget "snavs" på siden, altså hvis siden kun er oprettet med henblik på at oprette reklamer, hvis du har skjult noget indhold på siden så kun robotter kan læse det, hvis du lokker besøgende til at klikke osv. Ja så er du ude for evigt.

Din side skal altså være 100% iorden jf googles regler før du anmoder om at bliver optager igen.
Avatar billede side1 Novice
14. februar 2009 - 16:24 #12
Hvordan kontakter man google. Jeg har nu prøver i 2 timer at finde en mulighed for at skrive til dem på deres side, det er helt umuligt at finde.
Avatar billede side1 Novice
01. maj 2009 - 16:18 #13
lukker
Avatar billede sevelsted Nybegynder
12. oktober 2009 - 09:42 #14
Hej "side1"

Fik du nogen siden din side indexeret i Google?

Jeg har samme problem med www.visiocare.dk, siden har haft en splash side i mange måneder, nu har vi endelig lage vores side op, men vi kan ikke få google til at indexeret siden igen.

Jeg har også prøvet at anmoder om at bliver optager igen, men uden held.

Så ville lige høre om du havde haft held med noget?

Sevelsted