Avatar billede nut Nybegynder
09. januar 2009 - 11:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

database uden at bruge en SQL Sever Database

Jeg vil gerne prøve på at kode en database helt fra bunden af, men jeg ved ikke hvor dan man gør.

For jeg plejer at bruge en SQL Sever Database, men nu vil jeg prøve på at gøre det lidt mere besværligt for mig.

høber at i kan hjælpe mig.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2009 - 01:39 #1
Du vil kode din egen database ??

Det er en meget stor opgave !

Jeg vil gætte på at Microsoft har smidt et tocifret antal millioner timer i udviklingen
af SQLServer.

Hvis du gerne vil kigge lidt, så find en open source database og kig på dens kode.
Avatar billede websmith Nybegynder
12. januar 2009 - 22:41 #2
Jeg kan kun give arne ret, det er en opgave af episke proportioner.

Du kan gøre som arne siger, eller starte i det små, med at skrive/læse binære datastrukturer til filer, og når du har mestret at læse records ud fra din egen binære struktur, så kan du du prøve at lave søgninger, og når du kan søge, så finder du ud af at der skal laves indexes osv, og så er det du rigtig begynder at se omfanget af det du vil lave :)

Men held og lykke, hvis alle bare gav op og ikke ville lave det fra bunden, fik vi jo aldrig ny og banebrydende software.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2009 - 02:05 #3
nut ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. april 2009 - 20:41 #4
Lukketid?
Avatar billede nut Nybegynder
20. april 2009 - 09:53 #5
lukker nu
Avatar billede arne_v Ekspert
20. april 2009 - 20:41 #6
Der er nogen som kun gaar op om spoergsmaal er lukkede eller ej.

Men jeg synes altsaa ogsaa at det er vigtigt at spoergsmaal bliver lukket paa en god maade.

Den her maade at lukke spoergsmaal paa er ikke god.