Avatar billede cledes Nybegynder
07. januar 2009 - 20:15 Der er 58 kommentarer og
1 løsning

windows xp installation fejler. Help

Hej Eksperter,

Sidder med et problem som jeg bare ikke kan løse og håber vrkelig i kan hjælpe..

Jeg er ved at installere Windows XP, men computeren kører EKSTREMT langsomt når jeg prøver at boote fra cd'en. Efter et langt stykke tid lykkedes det mig at komme ind og slette den gamle partition og derefter kopiere de filer over på harddisken som jeg skal bruge til den egentlige installation. Computeren genstarter nu, men når egentlig ikke længere.. Computeren kører nu igen meget langsomt og der er enten sort skærm eller man kommer ind i "programmet" igen, hvor man så skal slette partitionen igen..  Nogle forslag til hvad løsningen på dette kunne være?????
07. januar 2009 - 20:25 #1
Avatar billede cledes Nybegynder
07. januar 2009 - 20:28 #2
Prøver lige... Tror du at harddisken kan have nogen indvirkning på hastigheden? Min første indskydelse var Rammene, men efter at have prøvet med andre RAM i opstår samme problem. så den mulighed må være udelukket..
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. januar 2009 - 20:39 #3
Det kan også være en god idé, at resette BIOS, eller vælge "Setup defaults" i den, inden du går i gang. Når Windows er installeret, kan alle dine indstillinger sættes igen.
Avatar billede cledes Nybegynder
07. januar 2009 - 20:46 #4
Prøver begge dele.. Vender lige tilbage,, på forhånd tak
Avatar billede cledes Nybegynder
07. januar 2009 - 21:28 #5
Computeren vil ikke engang boot op på den CD som jeg laver, altså KILLDISK
Avatar billede jokkejensen Novice
07. januar 2009 - 22:04 #6
prøv at lave en med memtest86

http://www.memtest86.com/memtest86-3.4a.iso.zip
Avatar billede cledes Nybegynder
09. januar 2009 - 12:18 #7
Det er nu lykkedes mig at boote Killdisk op.. Nu kommer den næste forhindring så, at jeg ikke kan skifte over på drevet d, som der bliver sagt man skal gøre i guiden.

Hver eneste command jeg skriver medfører bare at windows skriver: The following file is missing or corrupted: c:windows/command.com
Type the name of the comman interpreter (e.g., C:/Windows/command.com
A>

Nogen forslag??????
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2009 - 12:23 #8
"at jeg ikke kan skifte over på drevet d," DEt er vel fordi det ikke er D:\ eller fordi du arbejder med UK tegnsætning og her er : (kolon) Shift + Æ
hvis du ønsker at skifte fra A:\ til D:\ skal du altså skrive
d og taste Shift + Æ  -> enter
Avatar billede cledes Nybegynder
09. januar 2009 - 12:30 #9
jeg taster præcist det som du skriver, kommandoen bliver følgende:

Sådan her står den:
a>

Jeg skriver følgende for at komme ind på d-drevet:
a>d:-> Enter

korrekt???
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2009 - 14:17 #10
Prøv lige at læse hvad jeg skriver og se så hvad der står på din skærm inden du taster ENTER
Avatar billede cledes Nybegynder
09. januar 2009 - 14:36 #11
Kan godt se hvad du mener, og jeg har prøvet det uden held.

Jeg har nu valgt at sætte en anden harddisk i for at finde frem til om det er Harddisken som fejler noget. Endvidere har jeg skiftet CD-rom drevet ud.

Når jeg prøver at boote op på Windows CD'en kommer en sort skærm med, at den under søger efter nuværende hardwaren etc... Derefter står skærmen helt sort.

Jeg kan vel konkludere at killdisk ikke er løsningen da jeg ved at den harddiske som jeg har valgt at sætte i fungerer helt optimalt?
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2009 - 16:50 #12
Prøv at downloade og brænde en livecd f.eks. www.helgec.dk/knoppix.html boot op på KNOPPIX og sæt dig til at arbejde med computeren, hvis computeren vil køre problemfri med KNOPPIX vil jeg godt holde 2 soft-ice med drys på at problemet ligger i harddiske
Hvor bor du henne??
Avatar billede cledes Nybegynder
09. januar 2009 - 17:09 #13
Haha 2 soft-ice :-)

Hmm du er meget sikker på at det er harddiskene som der fejler noget kan jeg høre på dig??? Det er da bare mærkeligt at de begge opfører sig på næsten den samme måde??
Avatar billede cledes Nybegynder
09. januar 2009 - 17:37 #14
Prøver at køre Killdisk igen med den nye harddisk sat i.
Det hele kører indtil jeg kommer ind i det egentlige program. Når jeg trykker på enter står der følgende:

Your program caused a divide overflow error.
if the problem persist, contact your program vendor..

Hmm hvad gør jeg så?
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2009 - 18:48 #15
"Det hele kører indtil jeg kommer ind i det egentlige program. Når jeg trykker på enter står der følgende:"

Hvad mener du helt præcic?? Hvad kalder du for "det egentlige program?? og hvor trykker du enter i KILLDISK??
Avatar billede cledes Nybegynder
09. januar 2009 - 19:52 #16
Jamen at jeg har fået skiftet desitnationen til d: som vi talte om tidligere.

Når jeg så trykker enter som din guide foreskriver, kommer der en brugergrænseflade frem  som vil være figur 4 i din guide. Når jeg trykker enter her kommer den fejlmeddelse!
Avatar billede cledes Nybegynder
09. januar 2009 - 19:53 #17
og derfor er det ikke muligt for mig at køre killdisk helt igennem
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2009 - 20:21 #18
Har du prøvet at genstarte og forsøge igen??
Avatar billede cledes Nybegynder
09. januar 2009 - 20:35 #19
ja mange gange ude held :-(
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2009 - 21:11 #20
Har du mulighed for,at sætte den muligvis defekte harddisk i en an computer og så KILL den på den måde
Avatar billede cledes Nybegynder
09. januar 2009 - 22:13 #21
Ja det vil jeg prøve på så.. det er vel næsten den eneste løsning?
Avatar billede cledes Nybegynder
18. januar 2009 - 16:23 #22
å fik jeg formateret harddisken ved at sætte den i en anden computer, og dette skete uden problemer overhovedet... kan det ikke være et tegn på at der er noget galt med den anden computer hardwaremæssigt??? eller at jeg har sat nogle stik forkert på bundkortet??? Computeren giver nemlig ikke lyd fra sig når den starter op.. Nogle ideer????
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 16:44 #23
Hvis det er en IDE disk (gammelt system) så husk at du må kun have en MASTER og en SLAVE på hvert datakabel, du må altså ikke ha` to slaver eller to master på hvert kabel
Avatar billede cledes Nybegynder
18. januar 2009 - 17:23 #24
Jeg har sat det op til Cable Select --> Jeg har kun en harddisk som master på primary ide og så et cd-rom drev på secoundary ide. Bundkortet har før kørt sata, kan dette have en indvirkning?
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 17:45 #25
Cable select er sommetider noget skod så prøv at sætte disken til MASTER - Hvis du tidligere har kørt SATA på bundkortet står BIOS måske til at den skal kigge efter SATA du skal muligvis ind og kigge lidt i BIOS
Avatar billede cledes Nybegynder
18. januar 2009 - 17:48 #26
Okay.. Skal jeg sætte CD-rom drevet til slave så?

Hmm jeg har pillet batteriet ud af bundkortet og også loaded default settings, så den burde ikke vide noget omkring de gamle indstillinger vil jeg gå ud fra..??
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 18:07 #27
Du skriver jo at harddisk og cd`drev er på hver sit datakabet og så må cd`drev godt stå som MASTER - for en sikkerheds skyld så gå i BIOS og "Load setup default"
Avatar billede cledes Nybegynder
18. januar 2009 - 18:18 #28
Det har jeg lige gjort... Nu prøver jeg så at sætte den harddisk i, som jeg succesfuldt har kørt killdisk på. Derefter booter jeg op på windows cd'en.. Min computer tager laaaaang tid om at komme ind i programmet, hvor man kan kopiere filerne over til harddisken for at få installeret Windows osv. Dette må da indikere at der skadig er et problem!?
Avatar billede cledes Nybegynder
18. januar 2009 - 18:30 #29
Du skulle vel aldrig være på messenger vel? Hvis du er, er min mail clausjensen12@hotmail.com
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 19:29 #30
Nej jeg bruger Skype - brugernavn = susebruger
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 19:42 #31
Hvis du booter på den cd der indeholder KILLDISK, går det også unormalt langsomt??
Avatar billede cledes Nybegynder
18. januar 2009 - 21:02 #32
Ja det gør det
Avatar billede mika_p Nybegynder
18. januar 2009 - 21:16 #33
Hej cledes
Kandu ikke lige beskrive din hardware da jeg har set lignenede tilfælde på ældre pc'er, SCSI og IBM systemer... hvilket drev læser du med osv.
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2009 - 21:19 #34
ER du sikker på at det ikke er dit cd`drev der er problemet
Avatar billede cledes Nybegynder
18. januar 2009 - 21:30 #35
Jeg har prøvet 2 forskellige CD-ROM drev, og begge drev "opfører" sig på samme måde.

Mht. Hardware er det en Intel 2.6 processor, 40 GB Seagate Baracuda ATA Harddisk, GForce 7600 Grafikkort, Motherboard: Intel D865GBF/D865PERC, 2 stk. Ram: PC3200U - 30330 256 MB...

UPDATE: Nu har jeg så prøvet at sætte harddisken i en anden computer og her går installationen som smurt, så det er ikke harddisken der er problemet!

Kan det være at jeg har sat nogle stik forkert på bundkortet??
Avatar billede cledes Nybegynder
18. januar 2009 - 21:41 #36
CD-Rom drevet er et ASUS 40 X
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2009 - 07:00 #37
Hvis vi taler om en ATA harddisk så har du jo ingen mulighed for at sætte noget forkert, primær / sekundær controller + floppy og det var det, en teoritisk mulighed kunne være datakablet og du kunne også prøve med en ramblok ad gangen på skift
Avatar billede mika_p Nybegynder
19. januar 2009 - 07:44 #38
Ok...
1. Jeg havde en pc jeg skulle installere for en ven hvor det viste sig der var en fejl i bundkortet hvilket i dette tilfælde gjorde at den gik i "bluescreen" på forskellige tidspunkter at installationen (asrock bundkort) men jeg installerede harddisken på en anden pc, med lidt yngre hardware, og flyttede herefter HD over i maskinen der så kørte lidt sløvt og ustabilt. Bundkortet blev byttet og problemet var væk.
2. En anden kammerat havde samme problem og det var bare fordi han ikke havde samlet pc'en ordentligt løse stik og pci slot der ikke var sat ordentligt i men det er nok ikke det der galt hos dig.

Hvis bundkortet er nyt kan det godt være en fejl i det og det kan også komme senere hvis pc'en bliver flyttet, der skal nogle gange ingenting til at dette sker. Det kan også være noget i Bios der ikke står som det skal
Har du mulighed for at låne et andet bundkort kan du jo teste det der ellers ville jeg bytte det hvis du kan.
Jeg håber du finder fejlen...
Avatar billede cledes Nybegynder
19. januar 2009 - 10:02 #39
helgec --> Jeg har prøvet med forskellige ram-blokke, og også forskellige "ram-porte" på bundkortet uden held. Det jeg mente med at sætte det forkert, var de ledninger som hhv. er Reset SW, H.D.D Led osv. Kan dette have en indvirkning?

mika_p --> tror du har fat i noget af det rigtige. Det er nemlig et bundkort fra en anden maskine som jeg har sat i min pc. Tror bundkortet er stået af :-(
Avatar billede cledes Nybegynder
19. januar 2009 - 10:06 #40
helgec --> Kan problemet ikke væære det der INSERT som du beskriver i en artikel?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2009 - 10:45 #41
"Kan problemet ikke væære det der INSERT som du beskriver i en artikel?" Jeg ved ikke hvad du tænker på , men helt generelt test din maskine med en livecd
Avatar billede cledes Nybegynder
19. januar 2009 - 11:08 #42
Det som du beskriver her: http://www.eksperten.dk/spm/858913
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2009 - 12:07 #43
Hvis du har fastnet telefon og hvis du er interesseret kan jeg ringe dig op i aften - Du kan sende dit telefonnummer til mail@helgec.dk hvis du er interesseret
Avatar billede cledes Nybegynder
19. januar 2009 - 12:30 #44
Har kun mobil tlf :-(

Kan vi tage den over skype?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2009 - 12:57 #45
Det kan vi godt, men det skal være med mikrofon og lytteagregat jeg gider ikke sidde og skrive - efter kl. 19:00
Avatar billede cledes Nybegynder
19. januar 2009 - 13:14 #46
Hmm det har jeg desværre ikke :-(
Avatar billede mika_p Nybegynder
19. januar 2009 - 17:47 #47
Basis oplysninger...
Hvoffor og hvad skiftede du på systemet?
hvad med XP installations disk er det uden eller med SP1 eller SP2!
Jeg har haft en der bare ikke kunne med SP2 / 3..

ellers en lille kontrol mere:

http://support.intel.com/support/motherboards/desktop/D865GBF/sb/CS-026966.htm
http://support.intel.com/support/motherboards/desktop/D865GLC/sb/CS-026965.htm
http://download.intel.com/support/motherboards/desktop/d865gbf/sb/c3263401.pdf

Hvis du overholder alt dette skulle det ikke kome bag på mig at det var bundkortet der ikke er helt ok mere.
Avatar billede cledes Nybegynder
19. januar 2009 - 19:04 #48
Jeg skiftede til et nyt(dog brugt) bundkort, da mit eget stod af... Mit eget kunne pludselig ikke vise skærmbilledet mere, ved virkelig ikke hvorfor. Jeg tog det nye "brugte" bundkort og smed over i min gamle kabinet og satte ledningerne på sin regelmæssige plads.
Derudover satte jeg strømforsyningen over i computeren, og endvidere ram, CPU osv. altså alle dele som sidder på det nye bundkort(alle disse dele stammer fra en anden computer).

Jeg tog derefter min harddisk fra den gamle computer og satte denne til bundkortet. Bundkortet havde ført kørt SATA, men min harddisk et en ATA.

Det er Windows XP med SP2 på dansk...
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2009 - 19:16 #49
Har du prøvet med en Livecd .f.eks. INSERT
Avatar billede cledes Nybegynder
19. januar 2009 - 19:27 #50
Ikke endnu... men vil jeg lige gøre.. Hvis systemet ikke kan køre med livecd hvad kunne det så indikere?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2009 - 19:41 #51
Bundkort / datakabel
Avatar billede cledes Nybegynder
19. januar 2009 - 19:45 #52
Okay, prøver lige og vender tilbage
Avatar billede cledes Nybegynder
19. januar 2009 - 20:02 #53
Tror sQ lortet virker nu.. Skiftede datakablet mellem bundkortet og CD-Rom drevet og computeren kørte pludselig hurtigt. Resultatet kommer om 10 min,.. Da du skrev datakabel gik der sQ et lys op. HÅÅÅÅÅÅÅBER det virker!!!!
Avatar billede cledes Nybegynder
19. januar 2009 - 20:05 #54
JUBIII DET VIRKER::: TUSIND TAK FOR HJÆLPEN GUYS:: SÆTTER JEG VIRKELIG PRIS PÅ!

Helgec giver du et svar
Avatar billede cledes Nybegynder
19. januar 2009 - 20:12 #55
Lige en sidste ting helgec

Jeg har en Windows Xp English version med sp2 til at ligge på min pc.. Den har jeg fået af min skole.. Hvordan brænder jeg denne ud så jeg kan boote fra den?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2009 - 20:18 #56
Jeg samler ikke point så snup dem selv - jeg nævnte allerede datakablet 19/01-2009 07:00:39 - Jeg forstår ikke helt hvad du mener med "
Jeg har en Windows Xp English version med sp2 til at ligge på min pc"
Avatar billede cledes Nybegynder
19. januar 2009 - 20:21 #57
det er en anden pc som jeg har, hvor den lå på.. never mind, har fundet ud af det.

men takker for hjælpen mange gange :-)
Avatar billede cledes Nybegynder
19. januar 2009 - 20:30 #58
Avatar billede mika_p Nybegynder
20. januar 2009 - 17:18 #59
super