Avatar billede feller Nybegynder
07. januar 2009 - 14:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Diablo 2 - 2D eller 3D

Hej
Vi har en kæmpe diskussion om hvorvidt Diablo 2 er i 2D eller 3D.
Hvad siger i?
Der må være flere difinitioner for et 3D spil og dem har vi ikke drøftet.
Jeg ved ikke lige om det er den rigtige kategori at smide det i.
Avatar billede geforce3 Praktikant
07. januar 2009 - 14:24 #1
kan du se en dybde i spillet?:P
Avatar billede geforce3 Praktikant
07. januar 2009 - 14:26 #2
Hvis det havde været 2D, så ville du f.eks. ikke kunne gå "ind" af.. men kun op og til siderne... Der skal dog sikkert være eksempler på spil hvor man ikke kan gå ind af... Men diablo ...
Avatar billede geforce3 Praktikant
07. januar 2009 - 14:30 #3
nu har jeg aldrig rigtig spillet diablo så meget, men så vidt jeg husker kan man også rotere omkring sin character. 2d, som navnet så fint siger, har kun 2 dimensioner, altså x og y ....
Avatar billede squazz Novice
07. januar 2009 - 14:39 #4
Jeg vil sige det er en 2D verden, med en baggrund som er tegnet så det ligner 3D.
Hvis vi tager haragoth som eksempel går du op og ned af nogle trapper, men rent faktisk er går du på et plant stykke som er tegnet så det ligner 3D.
  Derudover kan du også kun dreje den karakter 35 grader af gangen...

Men hatten af for Bliazzrd, det er et MEGET stort stykke arbejde der er blevet gjort der :)
Avatar billede geforce3 Praktikant
07. januar 2009 - 15:03 #5
ifølge diskussion her er det 2d http://forums.diii.net/showthread.php?t=509421

må vist trække min idé tilbage :P
Avatar billede squazz Novice
07. januar 2009 - 17:17 #6
Hehe, jeg ville (sammen med mange andre verdenen over), mene at Diablo 2 er 2D med 3D grafik, altså bevæger spilleren sig i et 2D univers, men grafikken er lavet så det ligner 3D :)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
07. januar 2009 - 21:17 #7
Der er ingen form for dybde indbygget i billedet, alting har samme størrelse. Den skrå type visning kaldes normalt isometrisk projektion og er en (meget simpel) måde at projicere 3D ned på 2D.
http://en.wikipedia.org/wiki/Isometric_projection

Der er ikke nogen præcis definition på et 3D spil, da der i bund og grund altid er tale om 3D projiceret ned på et 2D skærmbillede, men Diablo er nok næppe noget man normalt vil tænke på som 3D.
Avatar billede squazz Novice
07. januar 2009 - 22:06 #8
vil du heller ikke kalde Crysis for 3D?
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2009 - 00:19 #9
ja squazz det er 2d som prøver at ligne 3d alle spil som du spiller på din computer er 2d som snyder rig tig 3d bliver at en eller anden grund kaldt 4d...

hvis jeg kusker rigtigt kan du skaffe dig sådan et par her http://www.nvidia.com/object/product_GeForce_3D_VisionKit_us.html og indstille dit crysis spil så det bliver rigtig 3d
Avatar billede Slettet bruger
28. januar 2009 - 00:23 #10
rigtig 3d bliver at en eller anden grund kaldt 4d...

sorry det var en fejl

rigtig 3d giver den samme effekt som 4d bare uden vand sprøjten bla.. bla du ved det får ikke din stol til at ryste