Avatar billede torbenph Nybegynder
07. januar 2009 - 13:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Muligt at bruge Sharepoint Designer som Editor ?

Hej Eksperter,
Jeg vil lige høre om der er nogle, der ved eller har prøvet at bruge Sharepoint Designer, som en editor i et asp.net app.
Det jeg har brug for er, at udskifte en 3. parts komponent i et hjemmelavet CMS system skrevet i asp.net, med f.eks Sharepoint Designer.
Er dette muligt ?
Findes der andre MS programmer, man kan bruge som en Editor ?
/Torben
Avatar billede ladyhawke Novice
07. januar 2009 - 14:04 #1
hmmm... hvorfor præcis Microsoft, hvilken komponent er der nu og er det en richtext editor?
Avatar billede keysersoze Guru
07. januar 2009 - 18:01 #2
Avatar billede torbenph Nybegynder
08. januar 2009 - 08:40 #3
Hej,
Den der bruges nu hedder FreeTextBox, og kunden ønsker en tæt integration med MS produkter. Så hvis det var muligt med Sharepoint Designer ?? Ville det være nemt.
FreeTextBox er en RT editor, men den laver en del fejl tag eller dobbelt tag i design view og det er kunden træt af.
Jeg ved der findes omkring 1 million editor og kan ikke gennemskue hvilken en man skulle købe.
Derfor faldt spørgsmålet på MS, og om de overhoved har en editor man kan implementere i sit asp.net kode ?
Hvis de ikke har det, så må der nok købes en rigtig god editor, men hvilken ?
Avatar billede keysersoze Guru
08. januar 2009 - 17:56 #4
for lige at være helt med - det du søger er ikke en editor til at redigere .net-filer i men en editor du kan bruge inde i en .net-applikation?
Avatar billede torbenph Nybegynder
09. januar 2009 - 08:48 #5
Hej igen,
God ide at fortælle præcis hvad det egentlig er man vil.. sorry.
JA, jeg ønsker ikke noget til at redigere .NEt filer med. Jeg sidder og udvikler i VS2008. Men brugerne af dette her web-side, kan ikke sidde og arbejde i VS2008 og compile og uploade osv.
De har brug for en Editor til at rette lidt tekst her og der, og indsætte billeder. Editoren, skal implemteres i denne her asp.net side.
Slut resultatet skal virke som et CMS system. Hvor bruger kan logge ind på en Admin side og rette definerede side stykker.
Indtil nu bruges en Tekst editor, der hedder "FreeTextBox". Men der ønskes en anden.
Sharepoint designer, som jeg forstår det, er netop en editor, indkapslet i programmet Sharepoint Designer. Kan denne editor bruges som komponent i f.eks en asp.net side.

Håber dette er forklaring nok, ellers må i lige sige til.
/Torben
Avatar billede keysersoze Guru
10. januar 2009 - 12:42 #6
Sharepoint Designer er et program på lige fod med det gamle Frontpage og det du bruger, Visual Studio, og ikke noget der kan lægges ind på en side. Det er desværre meget let at komme til at lave noget rod når man bruger en wysiwyg-editor på en side - men en af de klart bedre må være www.fckeditor.net.
Avatar billede torbenph Nybegynder
18. januar 2009 - 14:50 #7
Hey Keysersoze,
kan du ikke give et svar, så jeg kan lukke denne tråd.
Avatar billede keysersoze Guru
19. januar 2009 - 18:47 #8
svar :)