Avatar billede jogge9000 Nybegynder
05. januar 2009 - 23:20 Der er 3 kommentarer

hjælp microsoft excel 2007

Jeg har lidt et problem sidder med en rapport der skal afleveres via mail og ville blive mega glad hvis nogle kunne hjælpe mig med mit lille problem. nedeunder ses 5 tal som jeg gerne vil have lavet en formel på så hvis jeg ændre 400 til 800 så ændre de andre sig automatik med og ligeledes hvis jeg ændre de andre tal så ændre de sig også håber der er nogle der kan hjælpe kan bare ikke finde ud af det. det skal være sådan at hvis du indsætter hvilket som helst tal istedet for 1,3,50,80,400.
så ændre de andre sige med så hvis du f.eks ændre 400 til 800. så ændre 1 til 2, 3 til 6, 50 til 100, 80 til 160, det skal bare være sådan at tallene altid følges ad. ved ikke om man kan gøre det men håbede lidt på det. de skal bare altid følges så hvis 3 ændres til 1.5 ændres alle tal sig til det halve og ændres et tal med 1/3 gør de allesammen det.

har 5 tal:

Avatar billede Beach Mester
06. januar 2009 - 00:28 #1
Prøv at flytte dit spørgsmål over i kategorien Excel, det er der de hårde drenge ligger på lur:-)
Programmer-> Regneark-> Excel

//B
Avatar billede martin_moth Mester
06. januar 2009 - 12:44 #2
Det kan du ikke, uden at lave en halvavanceret VBA macro, og det tror jeg ikke er det du vil.

Men du kan gøre noget andet - du kan fx. i celle A1 skrive tallet 1

Herefter skriver du A1*1, A1*3, A1*50 osv i nogle celler, så du får rækken

Herefter kan du ændre i A1, og skrive fx. 2, og alle tallene i rækken fordobles.

Du kan også gøre det på mange andre måder, men du kan ikke det du vil uden at skrive ekstra data ind et eller andet sted, og det hænger sammen med, at du både vil kunne skrive et tal i en celle, og samtidig vil kunne få cellen til at regne noget ud - det går ikke :o(
Avatar billede martin_moth Mester
06. januar 2009 - 12:47 #3
PS: Du skal skrive et lighedstegn foran formlen:  =A1*1  osv