Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2009 - 21:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af MusicDB

Hej alle eksperter.. :)

Jeg har lavet en hjemmeside her http://www.musicdb.dk/Play/

og jeg vil gerne have noget feedback..:) Meget simpelt, kom med feedbacken.. :D
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2009 - 22:59 #1
Hejsa

Fint, rent design.
Det første, jeg vil nævne, er, at dine ads-by-Google er alt for kraftigt fremhævede. Din side er ikke en reklameside, men du placerer reklamer som det første øverst på siden, hvor det fylder en stor del af det skærmbillede, man ser som det første.

Derudover mangler der en form for intro. Jeg anede ikke, hvad dette website gik ud på, før jeg fik kigget godt og grundigt på det.
Den alt-tekst du har på dit MusikDB-logo-billede ville næsten være nok i sig selv, nemlig: "Hør gratis musik på www.musikdb.dk".
Din titel-tekst på siden bør dog være noget andet end: "Hør musikvideoer på nettet GRATIS" - For det første kan man ikke høre en video. Og jeg mener generelt, at brugen af fx store bogstaver, som her for at forstærke et udråb, virker meget useriøs.

Pas også på med forvrængede billeder, hvis dimensioner ikke passer.

Og jeg mangler måske også en form for system i placeringen af musikken. De er bare sat ind i tilfældig rækkefølge, ikke? Men i det mindste er der en søgefunktion, så det er ikke et stort problem.

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2009 - 22:09 #2
Det var ikk' så meget feedback.. :)

Men jeg er igang med at "opgradere" designet.. :)

Prøv at se her: http://www.musicdb.dk/new/design02/
Avatar billede Slettet bruger
09. januar 2009 - 23:42 #3
Hej igen. :)

Ogen fint, enkelt og lyst design.
Godt med en intro til sitet. Når du her skriver, hvor meget der er tilføjet, så sørg for, at det er 100 % opdateret hele tiden - ellers skal du ikke skrive det.

Hvorfor står der "Nyhed" med rødt i højre side ved kategorioverskriften?

Det første, der slår mig, er, at du har placeret siden rimelig langt under browserkanten. Der er et stort hvidt område øverst, og det ser ud til, at der mangler noget. Samtidig har du placeret en underlig grålig blok i bunden, som sidder fast i bunden af browseren. Jeg bruger en lille skærm på en bærbar, og din side er derfor rimelig skjult, når jeg kommer ind på den.

Hvorfor står der "Glemt kodeord?" to steder?

Dine seneste aktiviteter virker lidt underlig, når der kun står tidspunkt men ikke dato.

Jeg efterlyser nok stadig en form for overblik. Jeg syntes måske, at der det var nemmere at forstå og finde rundt på din forrige udgave af siden, for på denne side ved jeg ikke, hvad jeg skal gøre, og hvor jeg skal starte.

Når jeg klikker på en musikfilm, kommer der et lille vindue op. Det virker rigtig godt. Den funktion kan jeg godt lide! Der mangler dog nok en knap til også at lukke vinduet igen, så man kan se siden igen. Men ideen og udformningen er god og en ny form for visning af videoerne.
Der sker dog nogle ASP-fejl, når jeg klikker på og ser en film. Men det ved du måske godt? Det er jo også mest designet, jeg skal kigge på.
Men jeg kan ikke længere se din side rigtigt, nu da der er sket de hersens ASP-fejl. Du har vel gemt oplysninger i en session? Og så vises det, jeg tidligere har hørt, i bunden i bjælken, der før var tom. Det er meget godt - bare det virker ;)

  // Steeven
Avatar billede kurdo Novice
12. januar 2009 - 01:28 #4
fin side. ;) jeg kan godt lide iden med "de seneste viste videoer" i bunden. altså den grå linje.. dog hader jeg at der ikke findes et "luk knap" da jeg hørte en sang, så kunne jeg ikke lukke boksen, så gik jeg ud af siden.. :)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2009 - 12:52 #5
steeven >>

"Hvorfor står der "Nyhed" med rødt i højre side ved kategorioverskriften?"
- "Nyhed" er blevet fjernet, men var der fordi at det var en nyhed (altså kategorier).. :P

"Det første, der slår mig, er, at du har placeret siden rimelig langt under browserkanten. Der er et stort hvidt område øverst, og det ser ud til, at der mangler noget. Samtidig har du placeret en underlig grålig blok i bunden, som sidder fast i bunden af browseren. Jeg bruger en lille skærm på en bærbar, og din side er derfor rimelig skjult, når jeg kommer ind på den."
- Kan jeg ikke få dig sende et screenshot, så jeg kan se hvordan det ser ud hos dig?

"Dine seneste aktiviteter virker lidt underlig, når der kun står tidspunkt men ikke dato."
- Der er kommet dato på nu.. :)

"Jeg efterlyser nok stadig en form for overblik. Jeg syntes måske, at der det var nemmere at forstå og finde rundt på din forrige udgave af siden, for på denne side ved jeg ikke, hvad jeg skal gøre, og hvor jeg skal starte."
- Det gamle overblik tog 100+ år for at loade, hvis man ikke havde en god forbindelse.

"Men jeg kan ikke længere se din side rigtigt, nu da der er sket de hersens ASP-fejl. Du har vel gemt oplysninger i en session? Og så vises det, jeg tidligere har hørt, i bunden i bjælken, der før var tom. Det er meget godt - bare det virker ;)"
- Kigger på fejlen senere.. :P Den er der efterhånden et par steder på siden.. :)

kurdo >>
- Tak, og jeg har tænkt på at lave en luk-knap.. :)
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2009 - 14:24 #6
Hej igen

Jeg har sendt et screenshot af det skærmbillede, som jeg ser på min skærm på min bærbare PC, til din e-mail (som den står på hjemmesiden). Jeg har ovenikøbet åbnet et af filmvinduerne, som så ikke kan lukkes igen. Og så kan du se, hvor lidt overblik man har.

Du har ret i, at det gamle layout var alt for stort at loade. Så den nye side er skam bedre. Men jeg synes måske, at du bør fremhæve din menu i højre side (som er hovedmenuen, ikke?) en anelse mere. Det er altid menuen, man starter ved og som giver det første overbliksindtryk.

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2009 - 23:22 #7
Det her indlæg har givet mig 54 besøgere, cool!;)

www.projektlovemusic.dk -> har lavet lidt om, men tror jeg vil lave et nyt indlæg når version 2.0 er færdig.. :)

Men jeg giver steeven point.. :) Og tak for hjælpen!:)
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2009 - 23:44 #8
Det var så lidt. Held og lykke med dit projekt

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2009 - 15:04 #9
Tak.. :-)