Avatar billede testing Nybegynder
04. januar 2009 - 09:07 Der er 1 kommentar

flytte program til systemtray

Er der en måde hvorpå man kan få et program til at flytte et andet program til systemtray?
Avatar billede websmith Nybegynder
11. januar 2009 - 13:05 #1
Det tror jeg ikke.
Når man programmerer en windows application laver man specifikt selv den implementering som gør at der bliver lagt et ikon i system tray.

Så mit svar vil være nej det kan man ikke.

Men, men det program du vil have flyttet til system tray allerede understøtter at leve i systemtray, så er der en lille chance for at det kan lade sig gøre, hvis de har exponeret mulighed for at minimere til system tray via COM+ interface eller noget i den stil.

Dog er der nogen som gør det du kunne tænke dig:
http://www.actualtools.com/titlebuttons/minimize_to_system_tray_any_program.shtml

Men jeg tror de snyder lidt, men måske det du vil have :)