Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2008 - 16:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

FCKeditor upload af billede

Jeg har en FCKeditor installeret og er temmelig imponeret. Men jeg forsøger at få den til at uploade et billede. Upload progressbar står bare og kører. Jeg har forsøgt at give skriverettigheder (localhost). Har Vista, skriverettigheder ser ikke ud til at kunne gemmes.

Jeg har læst at:
"the fckeditor create a folder called ' uploadsImag' in root directory not as subfolder of uploads. ..."

Nogen vise ord?
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2008 - 16:36 #1
Altså skriverettighederne kan ikke gemmes for CREATOR OWNER, men det er måske i orden sådan.
Avatar billede para7 Nybegynder
31. december 2008 - 11:00 #2
Er der ingen der ved noget om det?
Avatar billede para7 Nybegynder
02. januar 2009 - 11:35 #3
Nogen ideer?
Avatar billede para7 Nybegynder
07. januar 2009 - 08:11 #4
Avatar billede para7 Nybegynder
07. januar 2009 - 14:41 #5
OK, jeg gik lige fckconfig.js igennem en ekstra gang, og der var et sted hvor der skulle stå asp i stedet for php. Derefter kommer en fejl, der fotæller hvad man kan gøre. Og så kører det :)
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
24. februar 2009 - 13:16 #6
Jeg kan hellr ikke få den til at virke.

Jeg har også ændret php til asp, men jeg oplever ikke den fejl du snakker om. Den skriver noget med XML respons - kan du hjælpe??
Avatar billede para7 Nybegynder
24. februar 2009 - 16:27 #7
Så kan det være der kaldes en xml fil. Prøv at gennemgå config filen. Men kender ellers ikke fejlen, så jeg håber du finder ud af det. Det er nok bedst selv at oprette et grundigt spm. Held og lykke..
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
25. februar 2009 - 12:45 #8
Ok der er hermed gjort :-)
Avatar billede para7 Nybegynder
25. februar 2009 - 12:55 #9
Interessante malerier :) God ide at skrive dit link til din hjemmeside..
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
25. februar 2009 - 13:35 #10
Det har jeg ikke selv valgt :-)

Jeg opgav den bare i min profil og lagde ikke mærke til at den ville blive synlig :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2009 - 16:06 #11
Hej para7 og elvstine.
jeg har samme problem, og efter bøvl på et par timer må jeg give op. Får besked på at rette i configfilen under filemanager/connectors/asp/ og har eller rettet løs, men som sagt uden held. Er der en af jer som er så venlig at indsætte jeres kode fra denne fil? Så vil jeg forsøge at sammenligne.
På forhånd tak:-)
Mvh.
rwj
Avatar billede para7 Nybegynder
09. april 2009 - 10:24 #12
Jeg har været igennem møllen grundigt nu. Det er lidt kinky, men kan lade sig gøre. Der er ca. tre filer, der skal ændres i.

fckconfig.js: sæt til asp
var _FileBrowserLanguage    = 'asp' ;    // asp | aspx | cfm | lasso | perl | php | py
var _QuickUploadLanguage    = 'asp' ;    // asp | aspx | cfm | lasso | perl | php | py
OG ikke mindst:
FCKConfig.LinkUpload = true ;

fckeditor.asp:
sBasePath = "/fckeditor/" 'sættes til ønsket sti

Så skulle det køre med lidt fejltilretninger, evt.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
15. april 2009 - 10:33 #13
Jep jeg fandt også ud af det med config filen.
Jeg har dog ikke helt fået den til at placere billederne de ønskede steder.

Jeg har nemlig en website, med en hjemmelavet CMS.
Website er HovedProjekt CMS er underprojekt.
Jeg skal have FCKeditor til virke i CMS, men den skal uploade til hovedprojekt.

Nogen der har arbejdet lidt mere med placering af uploadede billeder?
Avatar billede para7 Nybegynder
15. april 2009 - 10:57 #14
Ja, det er lidt en gyser at få til at virke ;) Jeg måtte også slå en scriptlinje fra der gav XML fejl, men som godt kan undværes. Men jeg vil da mene man kan pege hvor man ønsker i princippet. Dog kan der være problemer med parent paths på nogle servere. Håber det kan hjælpe...