Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2008 - 13:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skrivning til fil med bibeholdelse af danske bogstaver

Er der nogen der ved tricket, for at bibeholde danske æøå og andre lignende ting, som man gerne ser bibeholdt i koderne.

Jeg gemmer i en .htm fil fra FCKeditor og har følgende til at gemme med:

Const ForWriting =2
Set oFS = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set oFSFile = oFS.OpenTextFile(sFilePathAndName,ForWriting,True)
oFSFile.Write(sFileContents)
oFSFile.Close
Set oFSFile = Nothing
Set oFS = Nothing
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2008 - 13:30 #1
Desuden vil jeg gerne undgå at det indpakkes det i <p></p>

Jeg sender:

<b>Test af filskrivning prisliste</b><br>
Vare 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Lille - kr. 10,-<br>
–<span style="WIDTH:284px"></span>Stor - kr. 16,-<br>
Vare 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Lille - kr. 15,-<br>
–<span style="WIDTH:284px"></span>Stor - kr. 20,-<br>
<br>
Test af danske bogstaver: Ææ, Øø og Åå

Og ender op med:

<p><b>Test af filskrivning prisliste</b><br />
Vare 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Lille - kr. 10,-<br />
&ndash;Stor - kr. 16,-<br />
Vare 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Lille - kr. 15,-<br />
&ndash;Stor - kr. 20,-<br />
<br />
Test af danske bogstaver: &AElig;&aelig;, &Oslash;&oslash; og &Aring;&aring;</p>
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2008 - 15:58 #2
Nå, det er editoren, der omskriver til, hvad der nok skal være en form for "safe" tegn.
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2008 - 16:28 #3
Lukker her.