Avatar billede para7 Nybegynder
29. december 2008 - 18:19 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

FCKeditor testside har blank editor

Jeg har nu testet FCKeditor. Den virker mærkeligt nok kun i min testfolder. Jeg har flere gange kopieret ind i sitets folder, og her bliver editorfeltet blank og i IE kommer der javascriptfejlen 'undefined' er null eller ikke et objekt. (I Firefox og chrome ingen javascriptfejl, bare tomt editorfelt)
det samme når FCKeditor testsiden og det hele er uploadet. se fejlen her: http://n7.dk/ismejeriet.com/test.asp

Altså feltet hvor der skulle være knapper og det hele, er der tomt.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2008 - 18:27 #1
Har du en fckconfig.js ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. december 2008 - 18:28 #2
PS: Selvfølgelig giver Firefox fejl - kig i dens fejlkonsol.
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2008 - 09:41 #3
Ja, den ligger i editor\_source.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2008 - 09:54 #4
Men forventes den ikke at ligge i kataloget "ismejeriet.com" ?
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2008 - 10:02 #5
Hvorfor er den så FCK... svær at få til at virke. Jeg kan huske at jeg droppede den for nogle år tilbage pga. samme problem.

Jeg har undredes over sBasePath = "/fckeditor/" i fckeditor.asp og prøvet at ændre den uden held.
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2008 - 10:04 #6
Lige nu tester jeg på localhost, og her er filen i editor\_source.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2008 - 10:05 #7
Heller ikke FCKeditor kan gætte hvor den skal finde sine filer ;)  Følger man vejledningen, så virker det.
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2008 - 10:08 #8
Jammen jeg vil jo mene at være en vejledningsnørd ;) og i testfolderen virker den. har prøvet at kopiere samples mappen over også, uden held.

Jeg kunne tro det vaær noget med, som jeg skrev:
Jeg har undredes over sBasePath = "/fckeditor/" i fckeditor.asp og prøvet at ændre den uden held.
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2008 - 10:18 #9
OK, som du også spørger efter, så skal fckconfig.js åbenbart også bruges, ligge på samme niveau som fckeditor.asp.
fckeditor.js ser ikke ud til at være nødvendig.
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2008 - 10:18 #10
Send lige et svar for dine velfortjente point :)
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2008 - 10:19 #11
Men jeg skal bruge det her til at lave en editor, som jeg vil kopiere ind på kunders hosting, så de kan rette nogle sider.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2008 - 11:03 #12
Ingen point til mig, tak.

Hvis jeg husker rigtigt, skal man ikke rette i filer i editor-kataloget, kun i fckconfig.js. Dvs at fckconfig.js kan være individuel for dine kunder.

Der findes også betalings-editorer, der måske er nemmere at gå til - bare til overvejelse.
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2008 - 11:21 #13
Tak igen. Editoren er nu udemærket, når man kender den lidt :)
Lige til sidst. Jeg vil gerne lige skjule et felt som Skriftstørrelse. Har googlet på det og prøvet at finde hvor man udkommenterer, men uden held.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2008 - 11:34 #14
Det skal kunne gøres i fckconfig.js - der er et Javascript-array med de knapper man kan vælge.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. december 2008 - 11:42 #15
Det kan være i arrayet: FCKConfig.ToolbarSets["Default"]
hvor du blot fjerner: 'FontSize'
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2008 - 11:47 #16
Yes, det var lige der :)
Avatar billede para7 Nybegynder
30. december 2008 - 13:20 #17
Tak til den glade giver :)