Avatar billede nwn Nybegynder
29. december 2008 - 14:56 Der er 9 kommentarer

Vandrette streger ved markering af ting

Jeg ved ikke om problemet altid har stået på, men i hvertfald det meste af tiden, hvor jeg har haft denne bærbar.

Inde i Internet Explorer, kommer der vandrette streger på ting som jeg markerer. Det gælder tekstfelter, knapper, billeder osv, men heldigvis ikke tekst.

Det er kun inde i Internet Explorer, og ikke andre browsere som Mozilla Firefox, og heller ikke programmer som Word og lign.

Jeg har smidt 2 billeder op online, som kan ses her:

1. Jeg har herinde på eksperten, hvor der kan foretages søgning, markeret 3 tekstfelter.

http://www.acbonus.1go.dk/img1.jpg

2. Jeg har fundet et tilfældigt hvidt billede på google, som jeg har markeret.

http://www.acbonus.1go.dk/img2.jpg

Jeg tror ikke problemet har noget med vira at gøre, for så vidt jeg husker, var problemet der stadig, efter jeg havde formateret pc'en.

Nogle ideer?
Avatar billede zips Juniormester
29. december 2008 - 15:14 #1
Som jeg skrev her http://www.eksperten.dk/spm/846204#rid7289197 ser det ud til det er sådan, jeg har altid haft dem i min IE6.
Avatar billede nwn Nybegynder
29. december 2008 - 15:21 #2
Det _skal_ nødvendigvis ikke være sådan. I starten havde jeg ikke dette "problem" og på min gamle maskine med XP og IE 7.0 (Som jeg også har på denne) var der heller ikke problemer med disse streger...
Avatar billede vejmand Juniormester
29. december 2008 - 15:21 #3
På min PC, XP og IE7 er det nøjagtig magen til, så det er åbenbart ikke en fejl.
Og i Firefox har jeg dem heller ikke.  :-)
Avatar billede olebole Juniormester
03. januar 2009 - 21:37 #4
<ole>

Alt - og jeg gentager højt: ALT(!) - kan ske, når Ekspertens skodkode skal renderes. Ikke mindst fordi man har valgt at sende IE6 i quirksmode, men koden er også ganske sovset og fejlbefængt  :oP

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
03. januar 2009 - 21:46 #5
Jeg kan så oplyse, at cellerne i den pågældende tabel ikke har fået sat deres padding til 0 - og at IE har 1px medfødt padding i tabelceller  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
03. januar 2009 - 21:52 #6
Prøv at skrive dette i IE's adressebar, når du står på den pågældende side (og tabellen med dens inputs synlige):
    java script:document.getElementById("userpart").getElementsByTagName("td")[0].style.background="red";void(0)

Tryk så 'Return'. Nu kan du se, den første celle farves rød - og at denne baggrundsfarve er synlig rundt om feltet.

Somme undrer sig måske over, at den celle, hvori der står 'Oprettet af' ikke farves. Det skyldes, at denne tekst ikke står i et td-element, men i et th-ditto  ;o)
Avatar billede zips Juniormester
03. januar 2009 - 21:59 #7
olebole >> Men hvad ser du når du markere et billede som i nr.2 i IE har du også det hvide gitter som der bliver spurgt om?
Avatar billede olebole Juniormester
03. januar 2009 - 22:08 #8
Ahhhh ... sorry! Jeg troede, I talte om stregerne/mellemrummene mellem input-felterne!  ;D

Om markeringen tager sig ud som et gitter - eller er helt opaque - afgøres af koderen, der lige skriver dén del af browseren.

Havde det være en o'Rourke eller en MacEtEllerAndet, der havde været programmør, havde det måske været klanternet - mens Ehud Olmert sikkert havde resulteret i en blodpl ... ehhhhh ... rødplettet markering  :o|
Avatar billede olebole Juniormester
03. januar 2009 - 22:09 #9
Så ja, det skifter fra browsermærke til browsermærke - og også engang imellem mellem versioner af samme browsermærke