Avatar billede loevstroem Nybegynder
28. december 2008 - 02:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SELECT nyeste hvis partner inden for tidsinterval eksistere

Hej allesammen..

Jeg er desværre løbet ind i en query der skal være mere advanceret end min kunnen formår :-)

Jeg logger mine brugeres forskellige "aktioner", for senere at vise dem som elementer af deres seneste handlinger, mit problem opstår i hvis en bruger har lavet samme handling, indenfor et kort tidsinterval, så virker det dumt at jeg printer dem begge - kan man eventuelt blot vise den nyeste??

Min tabel ser således ud: (her har brugeren foretaget samme handling, inden for en kort periode af et par minutter)

id    type    author    target    target_b    time
16    10      1      0        2      0    1230426016
17    10      1      0        2      0    1230426224

(target + target_b kan indeholde id på tabelnavne/kolonner, afhængig af type)

SELECT ua.*, u.name FROM useractivities AS ua INNER JOIN users AS u ON ua.author = u.id WHERE author = '{$uid}' ORDER BY ua.time DESC LIMIT 0,{$max_events}

Alle idéer er velkomne :)

På forhånd tak
Avatar billede htx98i17 Professor
28. december 2008 - 09:20 #1
jeg forstår ikke spørgsmålet... den nyeste hvad?
Avatar billede jensgram Nybegynder
28. december 2008 - 09:23 #2
Utestet:

SELECT ua.*, MAX(ua.time) AS latest, u.name FROM useractivities AS ua INNER JOIN users AS u ON ua.author = u.id WHERE author = '{$uid}' GROUP BY ua.type, au.author, ua.target, ua.target_b ORDER BY ua.time DESC LIMIT 0,{$max_events}

??
Avatar billede loevstroem Nybegynder
12. januar 2009 - 23:00 #3
Hej Jensgram.

Det har desværre ikke haft nogen effekt. Scriptet bugger
Avatar billede jensgram Nybegynder
12. januar 2009 - 23:11 #4
Har du en fejlmeddelelse du kan skrive her?
Avatar billede loevstroem Nybegynder
12. januar 2009 - 23:37 #5
Det er desværre lang tid siden jeg har gennemgået det, og jeg har således lige ønsket hjælp til en ny metode at løse problemet på:

http://www.eksperten.dk/spm/859526

Jeg beklager min inakvititet og håndtering af tråden - du har dog stadig som den eneste givet en løsning, så jeg lukker gerne til din fordel hvis du vil smide et svar.

Mange tak
Avatar billede jensgram Nybegynder
13. januar 2009 - 00:08 #6
Nej, behold du de point til at spørge en anden gang. Mit forslag var hverken testet eller virkede :)
Avatar billede loevstroem Nybegynder
20. januar 2009 - 23:14 #7
lukker