Avatar billede jancf Nybegynder
27. december 2008 - 12:41 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

diskkontrol ved opstart af pc

hej
jeg har fået et problem , at hver gang jeg starter min pc ,laver den en diskkontrol . dette tager ca et minut .
det er original windows xp . håber der er hjælp at hendte
Avatar billede Jensen DK Novice
27. december 2008 - 13:28 #1
Prøv denne vejledning.
http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/02/23/disable-or-stop-auto-chkdsk-during-windows-startup/
Klik på Dannebro til højre, så bliver det nemmere.
Avatar billede jancf Nybegynder
27. december 2008 - 13:37 #2
okay det prøver jeg .
takker
Avatar billede jancf Nybegynder
27. december 2008 - 14:24 #3
må så sige at det er mit problem men forstår ikke at løse det
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2008 - 14:33 #4
Der må jo være en årsag til at computeren insisterer på at køre "Chkdsk" prøv at køre en "chkdsk /r /f" og se om ikke det afhjælper problemet www.helgec.dk/chkdsk.html
Avatar billede Jensen DK Novice
27. december 2008 - 14:34 #5
Hvad forstår du ikke? sig frem.
Avatar billede Jensen DK Novice
27. december 2008 - 14:35 #6
Du skal ikke lægge et svar, det er beregnet på at spørgeren acceptere et svar og giver point, medmindre at du ikke har fået et brugbart svar, så kan du selv lægge et svar som du så makere dit navn og klikker accepter så er der lukket.
Avatar billede jancf Nybegynder
27. december 2008 - 15:21 #7
nu har jeg prøvet det helge , men den starter stadig med diskkontrol
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2008 - 17:11 #8
Blev der fundet fejl?? 5o minutter til en fuld chkdsk lyder hurtigt, er du sikker på at du huskede /r /f
Avatar billede Jensen DK Novice
28. december 2008 - 06:58 #9
Det er en fejl i registreringsdatabasen, og skal ændres der, som foreskrevet i inlæget 27/12-2008 13:28:51 det er en dårlig oversættelse, men det kan lade sig gøre,jeg har gjort det flere gange.
O.B.S.
Du skal ikke lægge et svar, det er beregnet på at spørgeren acceptere et svar og giver point, medmindre at du ikke har fået et brugbart svar, så kan du selv lægge et svar som du så makere dit navn og klikker accepter så er der lukket.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. december 2008 - 07:12 #10
Se om det her link gør det nemmere.
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://forums.techarena.in/windows-xp-support/976838.htm&sa=X&oi=translate&resnum=5&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dchkdsk%2Bauto%2Bstart%26hl%3Dda%26sa%3DG

Du begynder med at klikke start, kør skriv regedit, og ok, så kan du følge vejledningen i linkne.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. januar 2009 - 07:52 #11
jancf! Du skal ikke lægge et svar, det er beregnet på at spørgeren acceptere et svar og giver point, medmindre at du ikke har fået et brugbart svar, så kan du selv lægge et svar som du så makere dit navn og klikker accepter så er der lukket.

Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
01. februar 2009 - 14:02 #12
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar