Avatar billede brechmann Nybegynder
21. december 2008 - 13:49 Der er 3 kommentarer

Can't connect to local MySQL server through socket

Hej, jeg har problemer med at connecte til en mysql database. Jeg har netop skiftet host og kan bare ikke få det til at virke på den nye her(www.unoeuro.com) jeg for en warning jeg aldrig har set før og ikke forstår.

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /var/www/memedia.dk/public_html/yourcalendar/includes/connection.php on line 3

Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /var/www/memedia.dk/public_html/yourcalendar/includes/connection.php on line 11
Database selection failedCan't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)

min connect fil ser således ud
$connection = mysql_connect('mysql2.unoeuro.com' har os prøvet 'localhost', 'memedia_dk', '*********');

$selected_db = mysql_select_db('memedia_dk_db2', $connection);

hvad gør jeg forkert?

PS: aldrig vælg unoeuro som webhotel, har kun haft meget store problemer med dem. Ikke kun dette her men også andre derudover er deres supoort også meget dårlig.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
21. december 2008 - 15:49 #1
Prøv lige:
$connection = mysql_connect('mysql2.unoeuro.com', 'memedia_dk', '*********') or die(mysql_error());
Avatar billede brechmann Nybegynder
21. december 2008 - 15:58 #2
har fundet en løsning nu, :)
Avatar billede htx98i17 Professor
22. december 2008 - 13:20 #3
lig et svar (og gerne svarET, til os de nysgerrige) og luk spørgsmålet.